ویژگی های درمانی پروبیوتیک ها

ویژگی های درمانی پروبیوتیک ها

 

سعی کنید از مصرف پروبیوتیک ها غافل نشوید این مواد غذایی می توانند مانع از بروز پوسیدگی در دندان هایتان شوند برای پیشکیری از آسیب به مینای دندان پروبیوتیک ها انتخاب خوبی به شمار می رودند. همچنین می توانند به افزایش سلامتی روده شما کمک کنند.

با توجه به یافته‌های جدیدی که در یکی از مطالعات Applied and Environmental Microbiology ارائه شده است، مواجهه با پوسیدگی دندان ممکن است روزی به‌سادگی مصرف یک مکمل برای از بین بردن باکتری‌های مضر شود. برای این‌که دندان‌های سالمی داشته باشید، سطح pH باید خنثی باشد. اسید بیش از حد درون دهان می‌تواند باعث پوسیدگی دندان یا اختلالات دیگر شود.

همین اسید در دهان است که باکتری‌های روی دندان را وادار می‌کند تا اسید بیشتری بسازند و بعد همین اسید دوباره دندان را پوسیده می‌کند. محققان دانشگاه فلوریدا، با توجه به همین نکات مهم، سعی کردند بفهمند که چه عاملی باعث بالا رفتن pH در دهان می‌شود. آنان در این مطالعه به نوع جدیدی از باکتری‌ها دست پیدا کردند که می‌توانند باکتری‌های مضر را تحت کنترل خودشان درآورند و به این نتیجه رسیدند که استفاده از پروبیوتیک‌ها مانع از پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

در این مطالعه ابتدا بیش از ۲ هزار باکتری بررسی شدند که بعد ۵۴ موردشان توسط محققات انتخاب شدند. درنهایت مشخص شد که باکتری A۱۲، همه خواص مورد نیاز برای جلوگیری از پوسیدگی دندان را دارد. محققان می‌گویند همان‌طور که استراتژی استفاده از پروبیوتیک‌ها برای بهبود سلامتی روده استفاده می‌شود، همین استراتژی درمانی می‌تواند برای دهان و دندان نیز موثر باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.