پاداش رفتارهای خوب اطفال

پاداش رفتارهای خوب اطفال

اگر می خواهید از گرینه های غذایی برای پاداش رفتارهای خوب فرزندتان استفاده کنید، بهتر است برخی عادات تغذیه ای را در وجود فرزندانتان نهادینه کنید تا از پرخوری و اضافه وزن آن ها پیشگیری کنید، به جای استفاده از تنقلات برای پاداش رفتارهای خوب می توانید از ورزش در هوای آزاد و حضور در پارک و رفتن به سینما استفاده کنید .

استفاده از غذاها و خوراکی‌ها به‌عنوان پاداش رفتارهای خوب

دلیل بد بودن این عادت: به‌گفته دکتر ناتالیا استاسنکو (متخصص تغذیه)، «کودکانی که در ازای رفتارهای خوب‌شان، غذا یا خوراکی را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند، بیشتر از کودکان دیگر با احتمال پُرخوری ناشی از استرس در سال‌های آینده زندگی‌شان مواجه می‌شوند. علاوه بر این، این کودکان نمی‌توانند خودشان را در مقابل غذاها کنترل کنند». این متخصص می‌گوید:«این الگو قطعا در درازمدت زیان‌بار است و استفاده از این استراتژی برای وعده‌های غذایی اصلی، فورا به اثرات معکوس و منفی منجر می‌شود. برای مثال، موقعیتی را در نظر بگیرید که به کودک می‌گویید اگر سبزی بخورد، می‌تواند در طول روز از بستنی هم استفاده کند. در این حالت، سبزی در ذهن کودک به‌عنوان چیزی پذیرفته می‌شود که او را به جایزه می‌رساند، یعنی بستنی».

روش مقابله با این عادت: دکتر استاسنکو برای متوقف کردن این الگوی رفتاری و تغذیه‌ای،دو پیشنهاد برای شما دارد.اول این‌که اگر فرزندتان همیشه سبزی نمی‌خورد یا غذایش را تمام نمی‌کند، نگران نشوید. وقتی که انواع مواد غذایی در دسترس کودک قرار می‌گیرند و این الگو به‌طور منظم تکرار می‌شود، اکثریت کودکان درنهایت خودشان را با همه مواد غذایی سازگار می‌کنند. دوم این‌که از پاداش‌های غیرغذایی برای تشویق کردن کودک استفاده کنید. برای مثال، فعالیت‌های دونفر، رفتن به سینما یا موزه و…،‌ پاداش‌های مناسبی هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *