آیا باید درباره پاپول مروارید آلت تناسلی مردانه نگران باشید؟

پاپول مروارید آلت تناسلی مردانه ، رشد تاول های کوچک به رنگ صورتی است که در اطراف سر آلت تناسلی ایجاد می شود. هر مرد می تواند پاپول مروارید آلت تناسلی مردانه را ایجاد کند، اما آنها مضر نیستند.

در این مقاله بحث خواهیم کرد که پاپول مروارید آلت تناسلی مردانه چیست، نحوه شناسایی آنها چگونه است و اینکه آیا میتوان آنها را درمان کرد یا از آنها جلوگیری شود.

پاپول مروارید آلت تناسلی مردانه چیست؟

اندازه و رنگ پاپول مروارید آلت تناسلی در بین افراد متفاوت است. آنها معمولا به رنگ صورتی سفید و بین ۱ تا ۴ میلی متر قطر دارند، چیزی شبیه به جوش کوچک هستند.

پاپول مروارید آلت تناسلی مردانه اغلب در حلقه ها یا ردیف ها، معمولا در اطراف سر آلت تناسلی، بوجود می آیند. نام فنی این منطقه قرمز آلت تناسلی Glans است.

پاپول مروارید آلت تناسلی مردانه اغلب با علائم یک عفونت منتقل شده از راه جنسی مانند زگیل تناسلی اشتباه گرفته می شوند. با این حال، زگیل های تناسلی معمولا بزرگتر هستند، بیشتر شبیه گل کلم می شوند و می توانند در مناطقی از آلت تناسلی مانند سر آلت تناسلی یا بدنه و یا حتی بر روی شکم نزدیک آلت تناسلی رشد کنند.

علائم پاپول مروارید آلت تناسلی

پاپول های مروارید آلت تناسلی باعث ایجاد علائمی دیگر نمی شوند. هنگامی که یک مرد پاپول مروارید آلت تناسلی می زند، معمولا در تمام عمرش باقی می ماند. رشد آنها می تواند با افزایش سن کاهش یابد، اما آنها تمایلی به تغییر شکل، تغییر رنگ و یا گسترش بیشتر در طول زمان ندارند.

با توجه به شباهت ظاهر شدن آنها به بعضی از بیماری های دیگر، مانند زگیل های تناسلی، هر مردی که علائم دیگری را در کنار رشد آنها، دید، باید به پزشک مراجعه کند.

سایر شرایط یا بیماری هایی که شبیه به پاپول مروارید آلت تناسلی مردانه هستند عبارتند از:

  • زگیل تناسلی
  • قارچ مگس یا آمانیتا موسکاریا

به طور کلی، تاول هایی که شروع به خارش می کنند یا باعث ناراحتی می شوند، ممکن است وجود یک وضعیت اساسی را گوشزد کنند که پزشک باید بررسی نماید.

 

علل پاپول مروارید آلت تناسلی

پزشکان نمی دانند که پاپول های آلت تناسلی مروارید چیست. آنها یک رخداد طبیعی محسوب می شوند و بین ۸ تا ۴۳ درصد مردان آنها را تجربه می کنند.

آنها عفونت منتقله از راه جنسی نیستند. بر خلاف عفونت های منتقله از راه جنسی، آنها به علت عفونت و یا بیماری ایجاد نمی شوند و مسری نیستند و مضر نیستند. اگر چه علت پاپول مروارید ناشناخته است، اما در مردان سیاه پوست و کسانی که ختنه نشده اند، شایع تر است.

آیا باید درباره پاپول مروارید  آلت تناسلی مردانه نگران باشید؟

درمان پاپول مروارید آلت تناسلی

پاپول مروارید آلت تناسلی را نمی توان پیشگیری کرد و نیازی به درمان خاصی ندارد. با این حال، حضور پاپول مروارید آلت تناسلی مردانه ممکن است از نظر روانشناختی ناراحت کننده باشد. درمان هایی که برای حذف آنها وجود دارد ه شرح زیر است:

سرما درمانی:

 استفاده از دماهای شدید برای توقف و تخریب مناطق مورد هدف بافت می باشد. این روش اغلب به عنوان یک روش برای از بین بردن تومورهای مضر استفاده می شود، اما همچنین می تواند برای از بین بردن رشد های خوش خیم مانند پاپول مروارید آلت تناسلی استفاده شود.

جراحی لیزری:

این روش از اشعه های مادون قرمز استفاده می کند تا سبب آسیب حرارت و تخریب سلول های پوست شود. این برای از بین بردن رشد و صاف کردن پوست استفاده می شود.

رادیوتراپی:

این روش آسیب رادیویی به سلولهای پوست می باشد. این می تواند به مناطق تحت تاثیر پاپول مروارید تاثیر بگذارد و آنها را از بین ببرد.

همه این روش ها را به طور کلی در نظر گرفته ایم، اما برای افرادی که می خواهند آنها را انجام دهند، باید در مورد عوارض و فواید هر روش به طور کامل تحقیق کنند. هر روش ممکن است خطرات خاصی داشته باشد.

از داروهای بدون نسخه مانند کرم های جراحت تناسلی اجتناب کنید زیرا ممکن است مناسب نباشند و می توانند باعث التهاب و زخم های پوستی شوند. توصیه نمی شود از درمان های خانگی برای رفع پاپول مروارید آلت تناسلی استفاده کنید.

آیا باید درباره پاپول مروارید  آلت تناسلی مردانه نگران باشید؟

چشم انداز

پاپولهای مروارید آلت تناسلی مضر نیستند یا مسری نیستند و نباید باعث نگرانی شوند. آنها به فعالیت جنسی مرتبط نیستند، اما ممکن است با شرایط با علائم مشابهی مانند زگیل تناسلی اشتباه گرفته شوند.

اگر چه ظاهر آنها ممکن است موجب نگرانی برخی از مردان شود، جایی برای نگرانی وجود ندارد. پاپول مروارید آلت تناسلی مردانه نشانه ای از وضعیت جدی تر و اساسی نیستند و به عنوان یک عارضه طبیعی در نظر گرفته می شوند.

هیچ علائمی در رابطه با پاپول مروارید آلت تناسلی مردانه وجود ندارد، بنابراین هر کسی که علائم دیگری را نیز مشاهده کرد، باید به پزشک متخصص مراجعه کند.

ممکن است تاول ها در جراحی برداشته شوند. با این حال، این شایع نیست زیرا هیچ خطری در رابطه با سلامت با پاپول های مروارید آلت تناسلی وجود ندارد.

ترجمه از: فرزانه پاشایی

هرگونه کپی برداری با نام روزنه آنلاین مجاز است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *