پایین آمدن سطح تستوسترون با این عوامل

پایین آمدن سطح تستوسترون با این عوامل

علت کاهش سطح تستوسترون

عوامل زیادی باعث کاهش سطح تستوسترون می گردد که یکی از این عوامل می تواند استفاده از مسکن ها باشد و شما می توانید با یک آزمایش تستوسترون سطح این هورمون را بسنجید.

اگر نگران این هستید که سطح تستوسترون در بدن‌تان کاهش پیدا کند، باید عادات روزمره و نوع زندگی‌تان را با دقت بررسی کنید. ضمن این‌که می‌توانید با آزمایش خون و مراجعه به پزشک، سطح تستوسترون را کاملا تحت نظارت قرار دهید. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که می‌توانند تستوسترون را کاهش دهند،

بدون این‌که اصلا متوجه آن باشید. استفاده مداوم از داروهای مسکّن مخدّر یکی از مواردی است که می‌تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد. بر اساس گزارش Journal of Opioid Management، ارتباط جدی‌ای بین مصرف طولانی‌مدت داروهای مسکّن مخدّر و هیپوگنادیسم وجود دارد، اما محققان هنوز مطمئن نیستند

که ارتباط بین روش‌های کاهش دردهای مزمن و کاهش سطح تستوسترون،‌ تا کجا ادامه پیدا می‌کند. استفاده از استروئیدهای آنابولیک از عوامل دیگری است که باعث کاهش سطح تسوسترون می‌شود. در واقع، کسانی که برای بدن‌سازی از این ماده استفاده می‌کنند، تولید تستوسترون توسط بیضه‌ها را متوقف می‌کنند.

به نظر متخصصان، توقف تولید تستوسترون توسط بیضه‌ها ممکن است دائمی باشد، حتی اگر مصرف این نوع داروها متوقف شود. در یکی از مطالعات مجله Addiction مشخص شد وزنه‌بردارانی که از این داروها استفاده می‌کنند، در معرض خطر بالای کاهش دائمی سطح تستوسترون قرار می‌گیرند، حتی وقتی مصرف استروئیدها را قطع می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.