پخت ته‌چین گوشت و بادمجان همراه با رب گوجه فرنگی

پخت ته‌چین گوشت و بادمجان همراه با رب گوجه فرنگی

طرز پخت ته‌چین گوشت و بادمجان با رب

ته چین انواع و اقسام بسیار متفاوتی دارد و در لایه های آن از انواع مواد استفاده می شود . بنابراین در زیر طرز پخت ته چین گوشت و بادمجان را برای شما قرار داده ایم و گوشتی که در این ته چین بکار می رود باید چرخ کرده باشد.

مواد لازم

برنج ۴ لیوان
بادمجان متوسط ۴ عدد
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
ماست ۱ لیوان
زرده تخم مرغ ۴ عدد
کره ۴ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
زعفران مقداری

 

پخت ته‌چین گوشت و بادمجان

بادمجان ها را پوست بکنید و حلقه حلقه کنید. روی بادمجان ها نمک بپاشید و پس از ۳۰ دقیقه استراحت آبکشی و خشک کنید ، سپس بادمجان ها را در روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

پیاز را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. پس از اینکه گوشت سرخ شد رب گوجه فرنگی ، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید ، تفت دهید تا مواد به خوبی ترکیب شوند. سپس از روی حرارت بردارید.

برنج را کمی قبل از پخت در مقداری اب ولرم خیس دهید. داخل قابلمه چند لیوان آب و کمی نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید؛ سپس برنج را اضافه کنید. پس از اینکه برنج جوشید و کمی نرم شد از روی حرارت بردارید و آبکشی کنید.

ماست ، زرده های تخم مرغ ، کره ذوب شده و مقداری زعفران دم شده را داخل کاسه ای بریزید و با قاشق بزنید تا یکدست شود سپس برنج را اضافه کنید و با قاشق آرام مخلوط کنید تا مواد ته چین به خوبی باهم ترکیب شوند.

ته قابلمه مقداری روغن بریزید. نصف برنج ته چین را داخل قابلمه بریزید و با پشت قاشق خوب فشرده و صاف کنید. نصف بادمجانها را روی برنج بگذارید و روی ان مواد گوشتی بریزید. سپس نصف دیگر بادمجان ها را روی گوشت بگذارید. باقی مانده برنج را روی مواد بریزید و با پشت قاشق خوب فشار دهید و صاف کنید.

قابلمه را ۱ – ۲ ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید تا ته چین طلایی آماده شود. پس از پخت کمی صبر کنید تا قابلمه خنک شود سپس ته چین را داخل ظرف برگردانید و سرو کنید.

 

نکته ها :

میتوانید به جای گوشت از قارچ استفاده کنید. از ماست خامه ای یا چکیده برای ته چین استفاده کنید.

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۱۵۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پلو و چلو
مواد لازم : بادمجان, برنج, پیاز, تخم مرغ, رب گوجه فرنگی, زعفران, کره, گوشت چرخکرده, ماست


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *