پخت خوراک لوبیا چیتی یک شام کم هزینه و کامل

پخت خوراک لوبیا چیتی یک شام کم هزینه و کامل

 

پخت خوراک لوبیا چیتی

مطلب زیر به پخت خوراک لوبیا چیتی اختصاص دارد که علاوه بر ارزان بودن لوبیا و مقرون به صرفه بودن این خوراک میتوانید آنرا تهیه و برای یک شام کامل و یا یک میان وعده عالی برای کودکان از این خورا ک استفاده کنید.

مواد لازم

لوبیا چیتی ( لوبیا قرمز ) ۴ لیوان
پیاز ۲ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی ۱ عدد
نمک، فلفل، آبلیمو به مقدار لازم

 

پخت خوراک لوبیا چیتی یک شام کم هزینه و کامل

لوبیا چیتی ها را از چند ساعت قبل در مقداری اب خیس دهید و در این مدت چند بار آب ان را تعویض نمائید.پیازها را بصورت خلالی ریز کنید و درون روغن تفت دهید تا طلایی شود. نصف پیازداغ ها را کنار بگذارید و نصف دیگر پیاز داغ ها را به همراه گوجه فرنگی هایی که ریز خرد کرده اید تفت دهید تا اب گوجه فرنگی ها تمام شود.

لوبیاها را آبکشی کنید و بهمراه رب گوجه فرنگی به مخلوط پیاز داغ و گوجه سرخ شده اضافه کنید. چند دقیقه تمام مواد را باهم خوب مخلوط کنید سپس ۵ لیوان اب روی انها بریزید و به مدت ۲ – ۳ ساعت اجازه دهید خوراک لوبیا با حرارت متوسط و با در بسته بپزد و جا بیفتد.

سیب زمینی را ریز خرد کنید و درون روغن سرخ کنید. پس از ۲ ساعت که از پخت لوبیاها گذشت سیب زمینی های سرخ شده ، نصف دیگر پیازداغ ها و نمک و فلفل را به خوراک لوبیا اضافه کنید و با حرارت ملایم ۱ ساعت دیگر بگذارید بپزد تا خوراک خوب جا بیفتد. سپس بهمراه نان و ابلیمو سرو نمائید.

نکته ها : در صورتی که میخواهید خوراک شما غلظت بیشتری داشته باشد میتوانید ۱ قاشق غذاخوری آرد را در مقداری آب حل کنید و در مرحله دوم پخت اضافه نمائید. بسته به نوع لوبیا مدت زمان پخت میتوانید کمتر یا بیشتر شود.

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۲۰۰ دقیقه
وعده: شام, میان وعده
دسته بندی دستور آشپزی : خوراک
مواد لازم : پیاز, سیب زمینی, گوجه فرنگی, لوبیا, لوبیا چیتی


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.