پخت خورش بامیه با گوشت و معطر کردن آن با آبلیموی تازه

پخت خورش بامیه با گوشت و معطر کردن آن با آبلیموی تازه

طرز پخت خورش بامیه با گوشت

مطلب زیر به طرز پخت خورش بامیه با گوشت اختصاص دارد شما در فصل تابستان میتوانید از بامیه کاملا تازه برای تهیه این خورش فوق العاده استفاده کنید و یا با فریز کردن بامیه در فصل های دیگر نیز بتوانید طعم این خورش عالی را احساس کنید.

مواد لازم

بامیه خورشتی ۵۰۰ گرم
گوشت گوسفند ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
ابلیمو ۵ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
آب سرد ۴ لیوان
روغن و نمک و فلفل به مقدار لازم

 

پخت خورش بامیه با گوشت و معطر کردن آن با آبلیموی تازه

پیاز را خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس گوشت های خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید. ۴ لیوان آب روی گوشت بریزید و حرارت را زیاد کنید تا آب جوش بیاید. سپس حرارت را ملایم کنید و در قابلمه را بگذارید تا گوشت بپزد.در اواسط پخت گوشت رب گوجه فرنگی را در مقداری روغن تفت دهید و بهمراه آبلیمو به خورشت اضافه کنید.

بامیه ها را بشویید و سر بامیه ها را جدا کنید ( دقت کنید سر بامیه ها باز نشود چون خورشت لیز و بدمزه خواهد شد ). پس از آنکه گوشت پخته شد بامیه ، نمک و فلفل را به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید چند جوش بخورد. سپس حرارت را کم کنید و ۲۰ – ۳۰ دقیقه بگذارید خورشت جا بیفتد. سپس در ظرف بکشید و بهمراه برنج سرو کنید.

نکته :  به جای آبلیمو از غوره یا آبغوره هم میتوانید استفاده کنید ، بهتر است قبل از بکار بردن غوره آن را منجمد کنید تا طعم بهتری داشته باشد ، غوره تازه خورش را کمی تلخ میکند.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۱۳۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : خورش
مواد لازم : آبلیمو, بامیه, پیاز, رب گوجه فرنگی, گوشت


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *