پخت خورش قارچ و مرغ همراه با استفاده کردن از سیر

پخت خورش قارچ و مرغ همراه با استفاده کردن از سیر

پخت خورش قارچ و مرغ

قارچ خواص غذایی فراوانی دارد و شما در اکثر غذاها میتوانید از قارچ استفاده کنید در زیر نحوه پخت خورش قارچ و مرغ را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید از این خورش فوق العاده لذت ببرید

مواد لازم پخت خورش قارچ و مرغ

سینه مرغ ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
قارچ ۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
آرد ۱ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
آبلیمو ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

پخت خورش قارچ و مرغ همراه با استفاده کردن از سیر

داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. پس از اینکه روغن داغ شد قارچ های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ ها کمی نرم شوند ( فقط باید کمی تفت دهید و سرخ نکنید ).پس از اینکه قارچ ها نرم شدند آرد و نمک و فلفل اضافه کنید. خوب مخلوط نمایید و از روی حرارت بردارید.

پیاز و سیرها را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس سینه های مرغ خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ مرغ ها تغییر کند. پس از اینکه رنگ مرغ ها تغییر کرد ۱ لیوان آب ، نمک و فلفل اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا سینه‌های مرغ با حرارت ملایم به مدت ۳۰ – ۴۰ دقیقه بپزند و نرم شوند.

پس از اینکه آب قابلمه نصف شد و سینه های مرغ نرم شدند قارچ سرخ شده ، زعفران دم کرده و آبلیمو را اضافه و مخلوط کنید. ۱۰ دقیقه اجازه دهید مواد با حرارت ملایم بجوشند.زرده تخم مرغ را بزنید و پس از ۱۰ دقیقه به خورشت اضافه و خوب مخلوط کنید. ۱۵ دقیقه دیگر بگذارید با حرارت ملایم خورش بجوشد و جا بیفتد. سپس در ظرف بکشید و بهمراه نان یا برنج سرو کنید.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۱۰۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : خورش
مواد لازم : آبلیمو, آرد, پیاز, زرده تخم مرغ, زعفران, سیر, قارچ, مرغ


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *