پخت خورش قیمه بادمجان با استفاده از زعفران فراوان

پخت خورش قیمه بادمجان با استفاده از زعفران فراوان

پخت خورش قیمه بادمجان

خورش قیمه بادمجان یکی از خورش های بسیار پرطرفدار میباشد که ا زادغام دو خورش قیمه و بادمجان تهیه میشود در ضمن برای عطردار کردن این خورش باید از مقدار زیادی زعفران استفاده کنیم.

مواد لازم

گوشت گوسفند ۴۰۰ گرم
لپه ۱ لیوان
بادمجان ۴ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق چایخوری

 

پخت خورش قیمه بادمجان با استفاده از زعفران فراوان

لپه را از شب قبل با مقداری آب خیس دهید و تا روز بعد چند بار اب آن را تعویض کنید.پیاز را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس گوشت خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند . چند لیوان آب اضافه کنید و بگذارید گوشت بپزد و نرم شود. لپه ها را جداگانه با چند لیوان آب بپزید تا نرم شود.

رب گوجه فرنگی و گوجه های ریز خرد شده را با مقداری روغن تفت دهید سپس مخلوط گوجه را همراه با لپه پخته و زعفران دم کرده به گوشت پخته اضافه کنید و بگذارید خورش جا بیفتد ( در این مرحله اگه نیاز بود مقداری آب جوش به خورش اضافه کنید ).بادمجان ها را پوست بگیرید. روی بادمجان ها مقداری نمک بپاشید و ۱۵ دقیقه داخل یخچال استراحت دهید تا رطوبت بادمجان خارج شود. سپس ابکشی کنید و با مقداری روغن سرخ نمایید.

پس از اینکه خورش جا افتاد بادمجان های سرخ شده را به خورش اضافه کنید. نمک و فلفل خورش را اندازه کنید و ۱۰ دقیقه دیگر بگذارید خورش بجوشد سپس خورش قیمه بادمجان را در ظرف بکشید و با برنج سرو کنید.نکته ها : میتوانید بادمجان ها را سرخ کنید و در زمان سرو روی خورش قرار دهید. استفاده از گوجه فرنگی و زعفران اختیاری میباشد . میتوانید مقدار لپه را بیشتر کنید.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۱۹۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : خورش
مواد لازم : بادمجان, پیاز, رب گوجه فرنگی, زعفران, گوجه فرنگی, گوشت, لپه


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.