پخت خورش گوشت و چغندر پاییزی غذای معروف روسی

پخت خورش گوشت و چغندر پاییزی غذای معروف روسی

پخت خورش گوشت و چغندر پاییزی

چغندر یکی از سبزیجات بسیار خوشمزه و خوشرنگ پاییزی میباشد در زیر طرز پخت خورش گوشت و چغندر پاییزی را برای شما قرار داده ایم بهتر است بدانید که این غذای خوشرنگ یک غذای معروف روسی میباشد.

گوشت ۳۰۰ گرم  .  چغندر قرمز ۳ عدد  .   سیب زمینی ۲ عدد  .  رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

سیر ۲ حبه  .  پیاز ۲ عدد  .  هویج ۲ عدد  .  جعفری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری  .  گوجه فرنگی ۲ عدد

سرکه ۱ قاشق غذاخوری  .  شکر ۱ قاشق غذاخوری  .  کره ۱ قاشق غذاخوری  .  نمک و فلفل مقدار لازم

 

پخت خورش گوشت و چغندر پاییزی غذای معروف روسی

گوشت را خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و با ۱ عدد پیاز رنده شده تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند سپس ۴ لیوان آب اضافه کنید و با حرارت ملایم  بگذارید گوشت به آرامی بپزد.

چغندر قرمز را پوست بکنید و درشت رنده کنید ، چغندر رنده شده ، سرکه و مقداری روغن را داخل ماهیتابه بریزید و چند دقیقه تقت دهید سپس شکر و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید ، پس از اینکه رشته های چغندر نرم شدند از روی حرارت بردارید و کناری قرار دهید.

کره ، ۱ پیاز خرد شده و مقداری روغن را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید ، تفت دهید تا پیاز نرم شود سپس هویج پوست کنده و رنده شده را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دهید تا هویج نیز نرم شود.

پس از ۱-۲ ساعت که گوشت پخت سیب زمینی های خرد شده را به گوشت اضافه کنید ، ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی ها نرم شوند سپس موادی را که از قبل تفت داده اید را به گوشت اضافه کنید.

پس از ۱۵ دقیقه میتوانید گوجه فرنگی های پوست گرفته و خرد شده ، جعفری خرد شده ، سیر رنده شده ، نمک و فلفل را اضافه کنید ، ۱۵ دقیقه دیگر با حرارت ملایم اجازه دهید خورش بجوشد و جا بیفتد سپس همراه با نان و خامه ترش یا ماست پر چرب خورش را سرو کنید.

نکته ها : برای پوست کندن گوجه فرنگی آن را ۳۰ ثانیه داخل آب داغ بیندازید سپس داخل ظرف آب سرد بیندازید و براحتی پوست گوجه فرنگی را جدا کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.