پخت رشته پلو با گوشت قلقلی همراه با زعفران فراوان

پخت رشته پلو با گوشت قلقلی همراه با زعفران فراوان

پخت رشته پلو با گوشت قلقلی

رشته پلو را هم با مرغ و هم با گوشت میتوانید تهیه کنید در زیر طرز پخت رشته پلو با گوشت قلقلی و زعفران فراوان برای شما قرار داده ایم تا طعم متفاوت این پلو را نیز بتوانید احساس کنید در این نوع رشته پلو استفاده از زعفران کاملا سلیقه ای مباشد.

مواد لازم

برنج ۳ لیوان
رشته پلویی ۳۰۰ گرم
پیاز ۳ عدد
خلال پوست پرتقال ۲ قاشق غذاخوری
کشمش پلویی ۱/۲ لیوان
زعفران دم شده ۲ قاشق چایخوری
پودر دارچین ۱ قاشق چایخوری
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
آرد نخودچی ۳ قاشق غذاخوری
کره به مقدار لازم

 

پخت رشته پلو با گوشت

گوشت چرخ کرده ، ۱ پیاز رنده شده آب گرفته ، آرد نخودچی ، تخم مرغ و مقداری نمک و فلفل را داخل کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند. سپس کوفته های کوچکی درست کنید و در روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

داخل ماهیتابه مقداری روغن و کره بریزید. ۲ پیاز باقی مانده را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شود سپس کشمش ، خلال پوست پرتقال ، پودر دارچین ، زعفران دم شده ، نمک و فلفل را اضافه کنید ، کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

از نیم ساعت قبل برنج را خیس دهید. داخل قابلمه آب و مقداری نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس برنج را اضافه کنید و پس از اینکه برنج کمی نرم شد آبکشی کنید ( ۵ دقیقه پیش از ابکش کردن رشته را به برنج اضافه کنید ).

داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و ته دیگ دلخواه تان را قرار دهید. مقداری از مخلوط برنج و رشته داخل قابلمه بریزید و روی آن مقداری از مایه کشمش ، مجدد مقداری برنج و مقداری از مواد ، لایه آخر را با برنج بپوشانید.

حرارت را زیاد کنید تا برنج کمی بخار کند سپس حرارت را کم کنید و ۱/۲ لیوان آب جوش و کمی روغن را مخلوط کنید و روی برنج بدهید ، در قابلمه را ببندید و بگذارید برنج دم بکشد سپس در دیس بریزید و همراه با گوشت قلقلی ، کشمش سرخ شده ، خلال پسته و … تزیین و سرو کنید.

 

نکته ها در مورد پخت رشته پلو با گوشت :

استفاده از خلال پوست پرتقال و دارچین سلیقه ای میباشد ، میتوانید رشته پلو را جدا آماده کنید و پیاز ، کشمش و گوشت راروی برنج بریزید و سرو کنید ، میتوانید به جای گوشت قلقلی از گوشت چرخ شده یا گوشت ماهیچه پخته و … نیز استفاده کنید.

برای: ۳ نفر
حاضر است در : ۹۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پلو و چلو
مواد لازم : آرد نخودچی, برنج, پیاز, تخم مرغ, خلال پوست پرتقال, دارچین, رشته پلوئی, زعفران, کره


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.