پخت سالمون با ترشی شوید و مزه دار کردن آن با سرکه سفید

پخت سالمون با ترشی شوید و مزه دار کردن آن با سرکه سفید

طرز پخت سالمون با ترشی شوید

مطلب زیر طرز پخت سالمون با ترشی شوید همراه با سیب زمینی تازه را برای شما قرار داده است امیدوارم که این ماهی بسیار خوشمزه که سس بسیار خوشمزه ای در کنار آن سرو می گردد را تهیه کنید.

مواد لازم

سیب زمینی تازه ۷۵۰ گرم
خیار بزرگ ۱ عدد
پیاز قرمز کوچک ۱ عدد
شوید تازه یک دسته
سرکه سفید ۲ قاشق
شکر دانه ریز ۱ قاشق چایخوری
فیله سالمون با پوست ۴ عدد
روغن زیتون یا روغن آفتابگردان ۱ قاشق چایخوری
خامه ترش یا مایونز کم چرب ۴ قاشق سوپخوری
خردل ساییده نشده ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱/۳ قاشق چایخوری
فلفل سیاه تازه ساییده شده ۱/۴ قاشق چایخوری

 

پخت سالمون با ترشی شوید و مزه دار کردن آن با سرکه سفید

ترکیبی کلاسیک که برای مصرف روزانه غذایی سریع و سبک بوده و برای شب های غیر تعطیل ایام هفته نیز ایده آل است. خامه ترش روی سیب زمینی تزئین زیرکانه ای است که می توان در صورت تمایل آن را با خردل و کمی روغن زیتون مخلوط کنید. فیله ی قزل آلا نیز برای این کار مناسب است و پختن آن چند دقیقه زمان می برد.

طرز تهیه: سیب زمینی های بزرگ را نصف کنید. سپس آنها را در قابلمه‌ای حاوی آب و نمک بجوش بیاورید. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه سیب زمینی ها را بپزید تا زمانی که مغز آن ها نرم شود. همزمان خیار را پوست کنده و دانه های آن را با یک قاشق چایخوری جدا کنید. دانه ها را دور ریخته و گوشت خیار را به قطعات کوچک خرد کنید.

پیاز و همین طور بیشترِ شوید را ریز خرد کنید، با خیار مخلوط کرده و در کاسه ای بریزید. سرکه و سپس شکر را روی آن ریخته و با نمک و فلفل مزه دار کنید. آن را کنار بگذارید تا زمانی که سالمون ها را آماده کنید.فر را گرم کنید. سالمون ها را روی سینی فر که از قبل کمی چرب شده است قرار دهید. آن را با فلفل و نمک مزه دار کنید، سپس یک یا دو شاخه ی کوچک شوید را روی فیله ها قرار دهید.

هنگامی که سیب زمینی ها آماده شدند آب آن را خالی کرده و بگذارید تا کمی سرد شوند. اکنون سالمون را به مدت ۵ دقیقه در فر قرار دهید تا گوشت آن سفت و کمرنگ شده و مغز پخت شود. اگر مطمئن نیستید چاقویی را با دقت در میان یکی از فیله ها فرو کنید: اگر به آسانی پاره شد، یعنی ماهی آماده است. هنگام پخت سالمون نیازی به برگرداندن آن ندارید.سیب زمینی های گرم، خامه یا مایونز و خردل را با هم مخلوط کرده و هم می زنیم سپس مزه ی آن را با نمک و فلفل میزان می کنیم.سالمون ها را در بشقاب بکشید، روی آن مخلوط خیار ترش ریخته و با سیب زمینی ها سرو کنید.

نکته: اگر در پخت ماهی تازه کار هستید، پس بدانید ماهی هایی که به شکل طبیعی چرب می باشند مانند سالمون، ماکرل، ساردین برای شروع بسیار خوب هستند. ماهی هایی که کمی گوشتشان چرب است دیرتر خشک شده و دیرتر به ماهیتابه می چسبند. به یاد داشته باشید که ماهی هم مانند قطعه ای گوشت است. یعنی تا زمانی که فیله روی کف ماهیتابه قرار دارد به پختن ادامه می دهد، بنابراین بهتر است که همیشه آن را از زیر حرارت دهید تا از بالا.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۵۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : غذاهای دریایی
مواد لازم : پیاز, خامه ترش, خیار, روغن زیتون, سرکه, سس خردل, سیب زمینی, شکر, شوید, ماهی


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *