پخت شنیتسل گوشت با سس سفید همراه با تهیه سس سفید

پخت شنیتسل گوشت با سس سفید همراه با تهیه سس سفید

پخت شنیتسل گوشت با سس سفید

طرز پخت شنیتسل گوشت با سس سفید در زیر با استفاده از راسته گوساله درست میشود برای تهیه سس سفید این شنیتسل احتیاج به خامه , آرد و شیر دارد که آموزش این سس نیز برای شما نیز قرار داده شده است.

شنیتسل گوشت با سس سفید

گوشت قرمز ۴۰۰ گرم  .  تخم مرغ ۲ عدد  .  شیر ۱/۲ لیوان

آرد سفید ۲ لیوان  .  پودر سیر ۱ قاشق چایخوری  .  نمک و فلفل سیاه مقدار لازم

سس سفید

خامه ۱/۴ لیوان  .  آرد ۴ قاشق غذاخوری  .  شیر ۱ لیوان  .  نمک و فلفل مقدار لازم

پخت شنیتسل گوشت با سس سفید

گوشت را به چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را جداگانه با استیک کوب بکوبید تا پهن و نازک شود ( دقت کنید که گوشت را بیش از حد نکوبید ).تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و با چنگال بزنید تا کف کنید ، ۲ لیوان ارد را داخل بشقاب بریزید و با پودر سیر ، نمک و فلفل مخلوط کنید ؛ تکه های گوشت را ابتدا در آرد سپس در تخم مرغ بزنید و مجدد در آرد بغلطانید و در تخم مرغ بزنید ( این عمل را باید ۲ بار تکرار کنید تا گوشت خوب پوشش داده شود ).

داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود ، به نوبت شنیتسل را در روغن داغ قرار دهید تا سرخ و طلایی شود ، طرف دیگر را نیز به همین صورت سرخ کنید سپس روی دستمال کاغذی یا توری بگذارید تا روغن اضافی اش برود ( دقت کنید که حرارت بیش از حد کم یا زیاد نباشد ).

برای تهیه سس ماهبتابه ای را روی حرارت متوسط قرار دهید ، ۴ قاشق غذاخوری آرد داخل ماهیتابه بریزید و کمی روی حرارت ملایم هم بزنید سپس ۴ قاشق غذاخوری از روغنی که گوشت را در آن سرخ کرده اید به آرد اضافه کنید و ۲ -۳ دقیقه هم بزنید تا رنگ آرد طلایی شود.

در این مرحله خامه و شیر را کم کم اضافه کنید و همچنان روی حرارت ملایم هم بزنید تا سس غلیظ و یکدست شود ، در انتهای کار نمک و فلفل سس را اندازه کنید ، سس را روی شنیتسل گوشت بریزید و همراه با پوره سیب زمینی ، سیب زمینی سرخ شده و … سرو کنید ( برای رقیق کردن سس از شیر استفاده کنید ).


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *