پخت نان پفکی و تازه با استفاده از سیاه دانه

پخت نان پفکی و تازه با استفاده از سیاه دانه

پخت نان پفکی و تازه با استفاده از سیاه دانه

مطلب زیر اختصاص دارد به پخت نان پفکی و تازه که با استفاده کردن از سیاه دانه طعم و عطر بهتری بخود میگیرد امیدوارم که این نان های تازه را تهیه کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

مواد لازم برای پخت نان پفکی و تازه

آرد سفید سخت ۴۵۰ گرم   .  مخمر خشک فعال ۱ قاشق چایخوری

نمک بسیار ریز ۲ قاشق چایخوری   .  شیر نیم چرب ۱۵۰ میلی لیتر

روغن زیتون  ۳ قاشق سوپخوری   .  دانه کنجد ۱ قاشق سوپخوری

دانه ی شقایق (سیاه دانه) ۱ قاشق سوپخوری

 

پخت نان پفکی و تازه

 

شما می توانید به آسانی نان پیتای آماده را خریداری کنید اما اگر خواستید زمانی را در آشپزخانه به فراغت بگذرانید می توانید این نان را خودتان بپزید. تهیه آن از چیزی که فکر می کنید بسیار ساده تر ولی بسیار خوش طعم است. این نان با خوراک هندوانه و بادمجان (Easy Mezze) و با کوفته گوشت بره که پیشتر گفته شد بسیار جور در می آید. یا هر زمانی که نیاز به نانی خوش مزه دارید تا با خوراک دیگری سرو کنید می توانید روی این نان حساب کنید. مخلوط آب و شیر این خمیر را بسیار نرم می کند.

طرز تهیه: آرد را در کاسه ی بزرگی ریخته و سپس مخمر و نمک را به آن افزوده و خوب هم بزنید. با یک قاشق چوبی حفره ای در وسط آن ایجاد کنید. روغن، شیر و ۱۵۰ سی سی آب نیم گرم را درون پارچی مخلوط کنید. مایع حاصله را درون حفره ی مواد خشک بریزید و آنقدر هم بزنید تا خمیری بدست بیاید. مراقب باشید تا بیش از حد خشک یا تر نباشد. آن را ده دقیقه کنار بگذارید.پس از ۱۰ دقیقه روی میز کار آرد بپاشید و به دست هایتان هم آرد بزنید

و خمیر را از کاسه در بیاورید. آن را ۵ دقیقه ورز دهید تا نرم شود اما اجازه ندهید بیش از حد خشک شود. هر چه بیشتر آن را ورز دهید چسبندگی خمیر کمتر می شود.وقتی خمیر کاملا نرم و یکنواخت شد، ورز دادن را متوقف کنید. کمی روغن در کاسه ریخته و خمیر را به آن بیفزایید و چند بار آن را بچرخانید تا همه جای آن با روغن آغشته شود. سر کاسه را با کیسه فریزر بپوشانید و آن را به مدت ۱ ساعت در جای گرم (نه داغ) قرار دهید یا تا زمانی که اندازه خمیر دو برابر شود.

وقتی خمیر آماده شد، فر را از قبل تا دمای ۲۳۰ درجه ی سانتیگراد گرم کنید و کمی آرد در سینی فر بپاشید. از یک چاقوی بزرگ استفاده کرده و خمیر را هشت قسمت کنید. دیگر خمیر را ورز ندهید زیرا می خواهیم درون آن حباب های هوا باقی بماند. کمی آرد روی وردنه ریخته و خمیر را به شکل بیضی باز کنید تا دراز شود و به قطر ۳ میلی متر برسد.خمیر را برداشته و روی سینی فر بگذارید. با استفاده از برس پاستری کمی شیر روی خمیر بمالید و سپس روی آن را کنجد و سیاه دانه بپاشید. این خمیر دیگر نیازی به ورآمدن ندارد.

نان ها را حدود ۶ دقیقه بپزید یا تا زمانی که رنگ آن روشن شده، پف کند و بوی خوبی از آن بلند شود. برای اینکه نان نرم و تازه باقی بماند حوله ای را در ظرف تمیزی قرار دهید و نان ها را در آن بگذارید تا خنک شود.نکته: اگر می خواهید خمیر را از روز قبل آماده کنید، اجازه دهید طی شب دریخچال ور بیاید. در این حالت نیز به همان میزان ور آمده اما به صورت آرامتر و طعم خوبی هم خواهد داشت.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *