پخت پای مرغ با خمیر هزار لا یا همان پاته مرغ

پخت پای مرغ با خمیر هزار لا یا همان پاته مرغ

طرز پخت پای مرغ با خمیر هزار لا

مطلب زیر طرز پخت پای مرغ با خمیر هزار لا را برای شما قرار داده ایم نام دیگر این پای مرغ پاته مرغ میباشد که با استفاده از گوشت مرغ و گوشت فیله چرخ کرده تهیه میشود در ضمن این غذا کالری بسیار زیادی دارد.

پخت پای مرغ با خمیر هزار لا 

مرغ درشت پخته شده ۱ عدد  .  کره ۱۰۰ گرم  . پیاز سرخ شده ۳ قاشق سوپخوری

قارچ خرد و سرخ شده ۲۵۰ گرم  . فیله گوشت یا گوشت چرخ کرده  ۵۰۰ گرم  .  کره ۱۰۰ گرم

تخم مرغ پخته ۴ عدد  .  جعفری خرد شده  ۲ قاشق  .  آب گوشت ۳/۴ لیوان

خمیر هزار لا  ۵۰۰ گرم  .  آرد  .  نمک  . فلفل سیاه  .  سس خردل

طرز تهیه:  فر را تا دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.

 

پخت پای مرغ با خمیر هزار لا یا همان پاته مرغ

یک تابه بردارید و قارچ و پیاز سرخ شده را همراه با جعفری خرد شده در آن خوب تفت دهید. کمی نمک و فلفل اضافه کنید.گوشت را به صورت مکعبی و یا به اندازه انگشت قطعه قطعه کنید. کمی کره در یک تابه آب کنید و گوشت ها را در آن بریزید و آن را خوب تفت داده و سرخ کنید. کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

یک قالب نسوز انتخاب کنید و آن را با کمی کره چرب کنید. روی میز و یا تخته آشپزی کمی آرد بپاشید. خمیر هزار لا را روی آن پهن کنید و با وردنه صاف و به قطر ۱ سانتی متر اندازه قالبتان ببرید. گوشتها را کف آن بریزید. در لایه بعدی قارچ و پیاز و جعفری را روی گوشتها بپاشید. تخم مرغ ها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و روی سطح مواد قرار دهید و کمی فرو ببرید.

از خمیر هزار لا نوار هایی به پهنای ۴ سانتی متر ببرید. نوارها را روی موادقالب و دور مواد در دیواره پهن کنید. مرغ ها را خرد کنید و روی لایه آخر قرار دهید. آب گوشت را از کناره های مرغ دور تا دور پای بریزید. سپس دوباره از خمیر هزارلا روی آن قرار دهید و دور خمیر را با انگشتانتان فرو ببرید. کمی کره روی خمیر بمالید. با ته قاشق یا چنگال سوراخی وسط پای ایجاد کنید. خمیر پای را هم کمی چنگال چنگال کنید و سپس آن را به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.