پخت کباب تابه ای با روشی کاملا جدید و آسان

پخت کباب تابه ای با روشی کاملا جدید و آسان

پخت کباب تابه ای با روشی کاملا جدید و آسان

معمولا پخت کباب تابه ای کار بسیار آسان و بدون دردسری میباشد در زیر نحوه پخت این کباب بسیار خوشمزه همراه با دستوری کاملا جدید و بدون وارفتگی این کباب برایتان قرار داده ایم.

کباب تابه‌ای اگرچه به لحاظ پخت، غذای پردردسری نیست و پختن آن به طور معمول روی اجاق گاز نیز به زمان خیلی زیادی نیاز ندارد ولی هر چقدر هم که سریع آماده شود، هرگز به سرعت مایکروفر نخواهد بود.
البته با اینکه این نوع کباب هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ طعم و مزه با کباب تابه‌ای‌های رایج متفاوت است ولی زمان لازم برای پخت آن با کباب‌های معمولی چندان تفاوتی ندارد. برای این منظور حدود ۱۰ دقیقه زمان پخت در مایکروفر کافی است که علاوه بر زمان موردنیاز برای مرحله آماده‌سازی مواد این غذا، به طور جمع ۲۵ دقیقه خواهد شد.

مواد لازم:
ـ ۵۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده
ـ یک عدد پیاز کوچک
ـ یک حبه سیر
ـ ۲ قاشق سوپ‌خوری رب گوجه‌فرنگی
ـ یک پیمانه خمیر نان فانتزی خشک‌شده
ـ یک عدد تخم‌مرغ
ـ یک قاشق چای‌خوری پودر آویشن خشک
ـ ۲ قاشق چای‌خوری جعفری خردشده
ـ یک عدد گوجه‌فرنگی متوسط
ـ نمک و فلفل، به میزان لازم
ـ یک دسته کوچک پیازچه
ـ ۳ قاشق سوپ‌خوری روغن مایع گیاهی

روش پخت کباب تابه ای
۱ ـ ابتدا کاسه بلوری بزرگی آماده کنید و گوشت چرخ کرده را در آن بریزید و پیاز را پس از پوست کندن در آن رنده کنید.سیر را نیز پوست کنده و ریز خرد کنید. گوجه‌فرنگی را هم با پوست به قطعات خیلی کوچک تقسیم کنید.
۲ ـ همه سبزیجات خردشده را همراه بقیه مواد ذکرشده در فهرست مواد لازم، به طور همزمان به گوشت اضافه کنید و مخلوط گوشتی را خوب ورز دهید تا مواد با هم مخلوط شوند.
۳ ـ مقداری از مخلوط را با یک دست برداشته و در کف دست دیگر به شکل گلوله درآورید سپس با فشار، آن را به دایره‌ای کوچک تبدیل کنید. با این مقدار مواد لازم، شما می‌توانید ۷ عدد از این کباب‌های دایره‌ای شکل درست کنید.
۴ ـ ظرفی مخصوص مایکروفر را که برای این تعداد کباب مناسب باشد، آماده کرده و با روغن چرب کنید، سپس کباب‌ها را کف ظرف بچینید و ظرف را بدون در، داخل مایکروفر قرار دهید و با حداکثر قدرت، آن را روی ۱۰ دقیقه زمان تنظیم کنید.در پایان در صورت تمایل روی کباب‌ها مقداری سس گوجه‌فرنگی و جعفری خردشده بریزید و همراه پیازچه سرو کنید.
نکته: اگر کباب‌ها در این مدت زمان مغز‌پخت نشدند، مدت زمان پخت را کمی افزایش دهید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.