پروسه زایمان به صورت طبیعی

پروسه زایمان به صورت طبیعی

اگر می خواهید با مراحل زایمان به صورت طبیعی آشنا شوید پیشنهاد می کنیم با ما در این بخش همراه شوید. با اتساع دهانه رحم پروسه زایمان طبیعی آغاز می شود.در مراحل پایانی زایمان درد پشت یا کمر به شدت افزایش خواهد یافت و بانوان اظهار ناراحتی خواهند کرد.

فرآیند زایمان و تولد به سه مرحله تقسیم مى‌شود: مرحله اول با انقباضات رحمی شروع مى‌شود که روی دهانه رحم اثر میگذارد و تا زمانى که دهانه رحم کاملاً باز و متسع شود، ادامه دار است. این مرحله به دو بخش تقسیم مى‌شود: بخش نهفته و فعال. در بخش اول یا نهفته، دهانه رحم به تدریج نازک و گشاد مى‌شود،به دنبال آن بخش فعال اتفاق مى‌افتد. یعنى زمانى که اتساع دهانه رحم سرعت گرفته و انقباضات قوى‌تر و با فواصل کمتر رخ مى‌دهند. مرحله دوم زایمان، زمانى که دهانه رحم کاملاً باز شده است، آغاز مى‌شود و با تولد نوزاد پایان مى‌یابد. مرحله سوم و پایانى، بلافاصله پس از تولد نوزاد آغاز مى‌شود و با جدا و خارج شدن جفت از رحم پایان مى‌یابد.

مدت زمان این مراحل در هر زایمان متفاوت است. براى مادرانی که برای نخستین بار زایمانشان در ٣٧ هفتگى رخ مى‌دهد، معمولاً وضع حمل بین ١٠ تا ٢٠ ساعت به طول مى‌انجامد. البته ممکن است این زمان براى بعضى از آنها کوتاه‌تر یا بلندتر هم باشد. اما عموماً براى مادرانى که زایمان چندمشان به شکل طبیعى است،این فرآیند خیلى کمتر طول مى‌کشد. بیشتر زنان، به هنگام انقباضات در زمان زایمان طبیعى، در قسمت تحتانى ستون فقرات دردی احساس مى‌کنند. این درد معمولاً حاصل فشارى است که سر نوزاد به هنگام زایمان بر انتهاى ستون فقرات وارد مى‌کند، اما عوامل دیگرى هم ممکن است نقش داشته باشند. یکى از نظریه‌هاى جالبى که هنوز اثبات نشده است،مى‌گوید این درد ناشى از فشار رحم بر انتهاى ستون فقرات است. این نظر از آنجا ناشى مى‌شود که برخى از زنان هم در دوران قاعدگى، از این درد مى‌نالند که هیچ ربطى هم به نوزاد ندارد. نتایج یکى از تحقیقات به عمل آمده ثابت کرده که زنانى که در دوران قاعدگى درد پشت یا کمر داشته اند، احتمال اینکه در زمان زایمان نیز درد پشت داشته باشند، زیاد است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *