پلو مخلوط نخود و ذرت با ماهی را با روش زیر تهیه کنید!

پلو مخلوط نخود و ذرت با ماهی را با روش زیر تهیه کنید!

پلو مخلوط نخود و ذرت با ماهی

شما میتوانید همراه با پلو مخلوط نخود و ذرت با ماهی را برای یکبار امتحان کنید و مطمئن خواهید شد که طعم بسیار خوشمزه  و فوق العاده ای دارد در ضمن ماه یکه باید برای این پلو استفاده شود ماهی قزل آلا میباشد امیدوارم که از تهیه این ماهی لذت ببرید.

مواد لازم

برنج ۳ لیوان
نخود فرنگی ۱ لیوان
ذرت ۱/۲ لیوان
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
ماهی قزل آلا ۲ عدد
سس مایونز ۱/۳ لیوان
شکر ۱/۸ قاشق غذاخوری
لیمو ترش مقدار لازم

 

پلو مخلوط نخود و ذرت با ماهی را با روش زیر تهیه کنید!

برنج ، چند لیوان اب و کمی نمک را داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و پس از اینکه برنج جوشید با اب سرد ابکشی کنید ( برنج را زمانی آبکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد ).پیاز و سیر را ریز خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس نخود فرنگی پخته ، ذرت پخته ، نمک و فلفل را اضافه و مخلوط کنید. داخل قابلمه کمی روغن بریزید ،

ته دیگ دلخواه را قرار دهید سپس لایه لایه با برنج آبکشی شده و مواد تفت خورده قابلمه را پر کنید ، حرارت را زیاد کنید و پس از ۲ دقیقه چند قاشق روغن و نصف لیوان اب جوش روی برنج بدهید. حرارت را ملایم کنید و در قابلمه را ببندید تا برنج دم بکشید.ماهی را فیله کنید. ماهی را به پشت روی سینی فر که چرب کرده اید قرار دهید ( از کاغذ روغنی هم میتوانید استفاده کنید ).

سس مایونز را با شکر و کمی نمک و فلفل مخلوط کنید و با قاشق روی گوشت ماهی بمالید. لیموترش را به صورت حلقه های باریک برش بزنید و روی ماهی قرار دهید. سینی را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ – ۳۰ دقیقه قرار دهید تا ماهی کباب شود. سپس ماهی را همراه با برنج مخلوط سرو کنید ( میتوانید ۲ دقیقه بالای فر را روشن کنید تا روی ماهی طلایی شود ).

نکته ها : میتوانید با همین روش ماهی را داخل ماهیتابه و با حرارت ملایم هم آماده کنید. پیشنهاد میشود برای تهیه این غذا از برنج قهوه ای استفاده کنید.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۸۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : غذاهای دریایی
مواد لازم : برنج, پیاز, ذرت, سس مایونز, سیر, شکر, لیمو


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.