پوست کندن پیاز را با این روش برای خود آسان کنید!

پوست کندن پیاز را با این روش برای خود آسان کنید!

نکات مهم در مورد پوست کندن پیاز

معمولا پوست کندن پیاز یکی از مشکلاتیست که اکثر آشپزان و خانم های خانه دار با آن روبرو هستند در مطلب زیر راه و روشی برای شما ارائه میدهیم که بتوانید براحتی و بدون آسیب رسیدن به چشمتان پیاز را پوست بگیرید.

پوست کندن پیاز  کار بسیار دشواری‌ است‌به‌طوری‌ که‌ اغلب‌ از آن‌ فرار می‌کنند و حاضر به‌پوست‌ کندن‌ پیاز پوست‌ کندن‌ نیستند

پوست کندن پیاز کار بسیار دشواری‌ است‌به‌طوری‌ که‌ اغلب‌ از آن‌ فرار می‌کنند و حاضر به‌ پوست کندن پیاز نیستند زیرا بوی‌پیاز چشمها را می‌سوزاند و اشک‌ها به‌ سرعت‌جاری‌ می‌شوند به‌ چند روش‌ ساده‌ برای‌توجه‌کنید.

قسمت‌ ریشه‌ پیاز را نگیرید و از سر پیاز آن‌را ریز کنید.

پیاز را در یخچال‌ قرار دهید و پس‌ از چندساعت‌ آن‌ را ریز کنید.

به‌ هنگام‌ خردکردن‌ پیاز، دهان‌ خود راببندید.

پیاز را هنگام‌ پوست‌ کندن‌ زیر شیر آب‌سرد بگیرید.

پیازهای‌ خیلی‌ تند را یک‌ ساعت‌ در آب‌سرد خیس‌ کنید، پیاز شیرین‌ می‌شود.

از مصرف‌ پیاز بریده‌ شده‌ خودداری‌ کنید،زیرا جاذب‌ میکروب‌ است‌ مگر اینکه‌ روی‌ نیمه‌باقی‌مانده‌ کمی‌ کره‌ یا روغن‌ بمالید که‌ هم‌ مدت‌بیشتری‌ تازه‌ می‌ماند و هم‌ میکروب‌ موجود در هوارا به‌ خود جذب‌ نخواهد کرد. پس‌ با این‌ روش‌ها،دیگر موقع‌ پوست‌ کندن‌ پیاز احساس‌ سوزش‌ درچشم‌هایتان‌ نمی‌کنید.

پیاز کاربردهای درمانی فراوانی دارد. این گیاه در پخت و پز استفاده های زیادی دارد. از آب پیاز برای رفع عفونت گوش و از بین بردن سلولهای سرطانی استفاده می شود. برای میکروب زدایی از محیط نیز می توانید این گیاه را در مناطق مختلف از منزل قرار دهید. پیاز  اثرات دارویی فراوانی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

پیاز گیاه است چندساله به ارتفاع تا یک متر، دارای پیاز لایه‌لایه که پوست آن به رنگ‌های سفید، زرد کمرنگ و صورتی مایل به ارغوانی است.

مهم‌ترین اثرات دارویی پیاز در بیماری‌های قلبی-عروقی، دیابت، تنفسی، سرطان و میکروبی است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *