پیامدهای استفاده از لنزهای تماسی

پیامدهای استفاده از لنزهای تماسی

در صورتی که از لنزهای تماسی استفاده می کنید بهتر است مراقب باشید چون در معرض ابتلا به عفونت چشم قرار دارید در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی ممکن است به کراتیت میکروبی دچار شوید به تازه ترین یافته های چشم پزشکی در این باره دقت کنید.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک در مطالعه اخیرشان متوجه شدند که لنزهای تماسی می‌توانند محیط باکتریایی طبیعی چشم را تغییر دهند. براساس گزارشی که در mBio منتشر شده است، سطح چشم افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، باکتری‌های طبیعی را به پوست اطراف چشم انتقال می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که آیا تماس انگشت دست با لنز باعث این وضعیت می‌شود، یا خود قرار دادن لنزهای تماسی روی چشم. با این‌حال، این سوال مطرح است که آیا این تغییر در ترکیب میکروبی می‌تواند خطر ابتلا به عفونت چشم را افزایش دهد یا خیر.

مسئولان مطالعه می‌گویند که استفاده از لنزهای تماسی به‌عنوان عاملی شناخته می‌شود که خطر ابتلا به کراتیت میکروبی و بیماری‌های التهابی چشم را افزایش می‌دهد. کراتیت میکروبی، نوعی التهاب خطرناک و دردناک است که در ناحیه قرنیه چشم اتفاق می‌افتد.

محققان اظهار می‌کنند که هنوز نسبت به قطعیت این نتایج مطمئن نیستند و به مطالعات بیشتری نیاز دارند تا نقش میکروبیوم را در افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های چشمی در بین افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، مورد ارزیابی قرار دهند. با این‌حال، توجه به بهداشت دست و لنزهای تماسی واقعا مهم است و باید آن را جدی گرفت.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *