پیامدهای استفاده خودسرانه از تستوسترون‌

پیامدهای استفاده خودسرانه از تستوسترون‌

از عوارض جانبی تستوسترون‌درمانی چه میدانید؟ استفاده از این روش چه پیامدهایی برای سلامتی مردان در بر دارد؟ برخی افراد به صورت خودسرانه از داروهای حاوی تستوسترون‌ استفاده میکنند. این امر می تواند به باعث ابتلای آن ها به عارضه های قلبی و عروقی و مشکلات خونی و تورم در پاهای آن ها شود.

خطرات احتمالی استفاده از تستوسترون‌درمانی، به نوع روش درمانی بستگی دارد. گزینه‌های مختلفی از جمله ژل، پچ، ایمپلنت و نسخه‌های خوراکی در دسترس هستند که هر کدام از آن‌ها، خطرات خاص خودشان را دارند. برخی از این خطرات شامل این موارد است:

ورم پاها؛ افزایش سلول‌های قرمز خون؛ بزرگ‌تر شدن اندازه پستان‌ها؛ مشکلات قلبی و کبدی. در هر صورت، با این‌که می‌تواند به کمبود تستوسترون کمک کرد، اما درمان آن مثل درمان سردرد واضح و روشن نیست.

به همین دلیل است که استفاده از تستوسترون‌درمانی در جهان پزشکی باعث چالش‌های مختلفی شده است. سازمان‌های نظارتی ابراز نگرانی کرده‌اند از این‌که تستوسترون‌درمانی بدون اسناد و مدارک لازم انجام می‌شود. آن‌ها از این نگران هستند که فروش مستقیم داروهایی مثل تستوسترون می‌تواند به مصرف آن توسط مردمی منجر شود که نیازی به این داروها ندارند. این سازمان‌ها تاکید می‌کنند که حتما ارتباط با پزشک را جدی بگیرید، چون پزشک نسبت به اقداماتی که انجام می‌دهد،

تعهد دارد و روش مواجهه با مشکلات احتمالی را می‌داند. به همین دلیل است که باید با پزشک در زمینه استفاده از داروهای تستوسترون مشورت کنید و هیچ وقت این داروها را سرخود استفاده نکنید. قبل از مراجعه به پزشک، حتما لیست علائم را آماده کنید تا او را کاملا در جریان بگذارید. اگر پزشک بداند که دقیقا چه اتفاقی برای شما افتاده است، گزینه‌های بهتری را به شما نشان می‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *