پیامدهای استفاده طولانی از تبلت

پیامدهای استفاده طولانی از تبلت

از عوارض و مضرات استفاده از تبلت چه میدانید؟این ابزار هوشمند می توانند خطرات جبران ناپذیری برای سلامتی ما دربرداشته باشندسردردهای همیشگی  و خستگی همراه کاربران این محصولات است. اگر می خواهید به این عارضه ها دچار نشوید پیشنهاد می کنیم سرتان را به سمت تبلت خم نکنید.

آمار نشان می‌دهد تنها در سال ۲۰۱۴ در آمریکا ۴۲ درصد از افراد زیر ۱۸ سال تبلت‌دار شده‌اند. محققان آمریکایی در این رابطه هشدار دادند و گفتند باید استفاده از تبلت و گوشی‌های هوشمند را محدود کرد زیرا استفاده از این نوع تکنولوژی‌ها عامل بروز سردرد است. به گفته محققان دانشگاه واشینگتون استیت استفاده طولانی مدت و مرتب از تبلت باعث خستگی شدیدماهیچه‌ها و بروز درد‌های ماهیچه‌ای- عضلانی می‌شود و دلیل آن درگیر بودن ماهیچه‌های شانه و گردن و پایین بودن سر برای چندین ساعت است. محققان برای اثبات ادعای خود ۳۳ دانشجو را زیر نظر گرفتند و متوجه شدند اکثر این افراد به دنبال استفاده طولانی از تبلت خسته می‌شوند و سردردهای همیشگی دارند.

نکته جالب اینکه زنان بیش از مردان بعد از اتفاده از تبلت دچار سردرد می‌شوند. محققان توصیه می‌کنند برای پیشگیری از بروز سردرد هنگام کار با تبلت سرتان را پایین نیاندازید و تبلت را بالا‌تر از زاویه افقی دیدتان بگیرید. هرگز تبلت را روی زانوهایتان نگذارید و هر ۱۵ دقیقه وضعیتتان را تغییر داده و به خود استراحت دهید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.