پیامدهای تکرر ادرار برای دیابتی ها

پیامدهای تکرر ادرار برای دیابتی ها

تکرر ادرار هم به نوبه خود یکی از عوارض جانبی دیابت به شمار می رود این افراد دچار مشکلات مختلفی در دفع ادرار می شوند این حالت ناشی از ضعف کلیه در دفع موادزائد و سمی از بدن می باشد تشنگی و تکرر ادرار را جدی بگیرید و با مشاهده این حالت در بدنتان به پزشک متخصص مراجعه کنید.

اگر به‌دلیل تشنگی دائمی مجبور می‌شوید که آب بیشتری بنوشید و درنتیجه خیلی زیاد ادرار می‌کنید، احتمالا با مشکل خاصی مواجه شده‌اید. نیاز مکرر به دفع ادرار، احتمالا نشان‌دهنده این است که قند خیلی زیادی در خون شما وجود دارد و کلیه‌ها مجبور شده‌اند این حجم از قند اضافی را دفع کنند.

درواقع، کلیه‌ها در این وضعیت سعی می‌کنند آب اضافی را از بدن خارج سازند تا بتوانند قند جمع‌شده را رقیق کنند. همه این آب دفع‌شده در مثانه تجمع می‌کند و در ادامه بدیهی است که نیاز به ادرار را در شما به وجود می‌آورد. بعد از دفع ادرار، شما دوباره تشنه می‌شوید و باید آب بیشتری برای تامین آب بدن بنوشید.

درنهایت این چرخه دائما تکرار می‌شود و شما را آزار می‌دهد. کلیه‌ها، تمام تلاش خودشان را برای از بین بردن قند اضافی به کار می‌گیرند. با این‌حال،‌ به‌مرور زمان میزان پروتئینی که وارد ادرار می‌شود، افزایش پیدا می‌کند و با فرآیند تصفیه طبیعی کلیه‌ها تداخل می‌کند. اگر کلیه‌ها نتوانند مواد زائد را به‌درستی دفع کنند، مواد سمی وارد جریان خون می‌شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *