پیامدهای خطرناک استفاده از شکر

پیامدهای خطرناک استفاده از شکر

 

از عوارض و مضرات مصرف شکر برای بدنتان چه میزان اطلاع دارید؟ این ماده سفید رنگ چه عوارض جانبی برای سلامتی تان دربردارد و می تواند چه مشکلاتی برای شما به وجود بیاورد؟ شکر و قند از جمله عوامل تاثیرگذار در ابتلای مصرف کنندگان به سرطان های خطرناک به شمار می روند.

انجمن قلب آمریکا به تمام خانم‌ها توصیه می‌کند که بیشتر از ۱۰۰ کیلو کالری انرژی مورد نیاز روزانه خود را از طریق مصرف شکر افزوده، دریافت نکنند و این توصیه برای آقایان، چیزی حدود ۱۵۰ کیلو کالری است. منظور از شکر افزوده، قند و شکر مصرفی، جز آن چیزی است که در خوراکی‌ها وجود دارد.

گاهی ما توجه چندانی به قند افزوده مصرفی‌مان نداریم اما راه‌های ساده‌ای برای این کاهش مصرف وجود دارد. مثلا به‌جای انواع کیک، کلوچه، ژله یا بستنی، یک خوراکی شیرین و البته سالم‌تری مانند تکه‌ای میوه را به‌عنوان دسر بعد از غذا انتخاب کنید. میوه‌ها، علاوه بر اینکه حاوی شکر افزوده نیستند،می‌توانند آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی به بدنتان برسانند و عاملی برای پیشگیری از سرطان‌ها باشند. ضمن اینکه فیبر موجود در آنها هم باعث بهبود حرکات دودی روده و پیشگیری از ابتلا به یبوست می‌شود. راه دوم، دست کشیدن از عادت به مصرف انواع نوشابه‌های گازدار است.شما می‌توانید یک لیوان دوغ یا یک لیوان آبمیوه تازه و خانگی را جایگزین نوشابه‌های گازداری کنیدکه هر یک لیوان از آنها حدود ۱۰ حبه قند، شکر افزوده دارند. برخی از بچه‌ها یا حتی بزرگ‌ترها، عادت به مصرف ماست یا شیر طعم‌داری دارند که حاوی شکر افزوده است. توصیه ما در این مورد هم این است که خودتان لبنیات کم‌چرب و ساده را در خانه با تکه‌های میوه یا آبمیوه طبیعی مخلوط کنید تا هم یک دسر یا میان‌وعده بسیار مغذی و سالم داشته باشید و هم میزان قند مصرفی‌ خود در طول روز را کاهش دهید.

ماده کریستالی سفید رنگی که بعنوان شکر می شناسیم، یک ماده مصنوعی و فرآیند شده است که اغلب از نیشکر یا چغندر قند بدست می آید. قند موجود در نیشکر و چغندر قند بعد از جداسازی تمام املاح، ویتامین ها، پروتئین، آنزیم و سایر مواد مغذی مفید، در کارخانه تصفیه شده و به ساکاروز خالص تبدیل می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *