پیامدهای زندگی کردن در محیط آلوده

پیامدهای زندگی کردن در محیط آلوده

آلودگی هوا آسیب های جبران ناپذیری برای سلامتی جوانان دربر دارد انواع امراض قلبی و عروقی و تنفسی ، اختلالات فشار خون و سکته های مغزی با آلودگی هوا پدید خواهند آمد. برای پیشگیری از این آسیب ها راهنمایی های ویژه ای آورده ایم با ما همراه باشید.

گروهی از محققان در یکی از مطالعات اخیر خود به این نتیجه رسیدند که آلودگی هوا حتی به بزرگ‌سالان سالم و جوان هم آسیب می‌رساند و به رگ‌های خونی آنان صدمه می‌زند. گزارشی از این مطالعه در Circulation Research منتشر شده است. آنان در نتیجه‌گیری اعلام کردند که قرار گرفتن دوره‌ای در معرض ذرات ریز (آلاینده‌های ناشی از خودروها، کارخانه‌ها، نیروگاه‌ها و آتش‌سوزی) فقط سلامتی افراد بیمار یا سالمندان را به خطر نمی‌اندازد.

محققان در این مطالعه سه‌ساله متوجه شدند که این نوع از آلودگی هوا با تغییرات غیرعادی در خون جوانان (با میانگین سنی ۲۳ سال) ارتباط دارد. به‌گفته آنان، این ناهنجاری‌ها به‌مرور زمان می‌توانند به ابتلا به بیماری‌های قلبی منجر شوند. یافته‌های آنان نشان می‌دهند که زندگی کردن در محیط آلوده نه‌تنها می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و احتمال بروز سکته مغزی را افزایش دهد، بلکه به فراگیر شدن این مشکلات در سنین پایین‌تر منجر می‌شود. دکتر ساجیت بشوری، متخصص قلب در بیمارستان Lenox Hill در نیویورک، نتایج این مطالعه را تایید می‌کند و می‌گوید:

«آسیب دیدن رگ‌های خونی، بنیان آسیب‌های قلبی-عروقی است که به حملات قلبی و سکته‌های مغزی منجر می‌شوند. این مطالعه کمک می‌کند تا توضیحات دقیق‌تری درباره این موضوع پیدا کنیم که آلودگی هوا چطور می‌تواند موجب چنین صدماتی شود. این مطالعه به ما نشان می‌دهد که نشانه‌های بیوشیمیایی خاصی وجود دارند که از رشد رگ‌های خونی جدید جلوگیری می‌کنند و مرگ سلولی را افزایش می‌دهند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *