پیامدهای مخرب مقاومت به انسولین

پیامدهای مخرب مقاومت به انسولین

مقاومت به انسولین در دیابتی ها عوارض جانبی فراوانی برای ذهن آن ها دربردارد؛ می تواند باعث ابتلای آن ها به آلزایمر شود، مقاومت به انسولین راهکارهای درمانی فراوانی دارد، برای بهبود عملکرد حافظه در مبتلایان به امراض قندی راهکارهای پیشنهادی جالبی داریم،

گروهی از محققان آمریکایی با انتشار مطالعه اخیرشان در American Medical Association Neurology، درباره ارتباط بین مقاومت در برابر انسولین و اختلال در عملکرد حافظه، نتایج جدیدی ارائه کردند. این محققان می‌گویند که این ارتباط، شرایطی را ایجاد می‌کند که احتمال متبلا شدن به آلزایمر را بالا می‌برد. مقاومت در برابر انسولین، در بین افراد چاق، کسانی که در مرحله قبل از دیابت قرار دارند و کسانی که مبتلا به دیابت نوع دوم هستند، شایع است. این محققان در مرحله اول، اسکن‌های مغزی مربوط به ۱۵۰ نفر که در اواخر میانسالی بودند و در معرض ابتلا به آلزایمر قرار داشتند را بررسی کردند؛ اما هیچ نشانه‌ای مربوط به از دست دادن حافظه پیدا نکردند.

در ادامه مشخص شد کسانی که مقاومت در برابر انسولین دارند، قند خون کم‌تری در بخش‌هایی از مغرشان جریان پیدا می‌کند که همین مسئله شانس ابتلا به آلزایمر را بالا می‌برد. وقتی جریان قند خون در مغز کم می‌شود، انرژی لازم برای عملکرد درست مغز و انتقال اطلاعات از دست می‌رود. وقتی مغز،‌ سوخت کافی برای فعالیت نداشته باشد، در نهایت وضعیت به جایی می‌رسد که نمی‌توانید چیزی را به یاد بیاورید یا کاری انجام دهید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.