پیامدهای چاقی مادران در بارداری

پیامدهای چاقی مادران در بارداری

 

چاقی مادران در بارداری عوارض جانبی فراوانی برای جنین در بردارد و می تواند پس از تولد موجب بروز اختلال در عملکرد شناختی آن ها شود گفته می شود اکثر کودکانی که دچار مشکلات شناختی شده اند مادرانی چاق دارند.

اگرچه داشتن وزن متعادل براى هر فردى ضرورى است، اما تحقیقات نشان مى‌دهند که زنان باردار و کسانى که قصد باردارى دارند، باید بیشتر به این موضوع توجه کنند. چاقى نه تنها براى سلامت خود مادران مضر است، بلکه براى جنین نیز خطر دارد.تحقیقات نشان مى‌دهند که بسیارى از زنان باردار که به مشکل چاقى دچار هستند، از کمبود ویتامین‌هاى لازم براى باردارى رنج مى‌برند. اکنون دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که چاقى مادر با اختلال شناختى کودکان در ارتباط است. به ویژه کودکانى که قبل از ٢٨ هفتگى متولد شده‌اند.

به گفته محققان، دو فاکتور چاقى مادر و مشکلات اجتماعى-اقتصادى، در اختلال عملکرد شناختى کودک موثر هستند. فراوان دیده شده است که معضلات اجتماعى و اقتصادى با تولد نوزادان نارس در ارتباط است. اما به گفته جنیفر هلدرمن، محقق برجسته در این زمینه، فاکتور چاقى قابل کنترل و پیشگیرى است و مادران باید قبل از اقدام به باردارى از بروز این معضل جلوگیرى کنند. بر اساس آمار به دست آمده، هر ساله بیش از ٣٠،٠٠٠ کودک نارس در آمریکا متولد مى‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *