پیشنهادات پزشکی در مورد نوشیدن قهوه

پیشنهادات پزشکی در مورد نوشیدن قهوه

از نوشیدن قهوه غافل نشوید این نوشیدنی پرطرفدار تاثیر زیادی در مقابله با بیماری آلزایمر دارد و می تواند مانع ابتلای شما به افسردگی شود متخصصین تغذیه پیشنهاد می کنند از مصرف متعادل قهوه غافل نشوید و مراقب عوارض جبران ناپذیر آن باشید.

محققان آمریکایی می‌گویند مصرف متعادل قهوه می‌تواند احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله ناراحتیهای قلبی عروقی، پارکینسون، دیابت و برخی انواع سرطانها را کاهش دهد. محققان دانشگاه توفت بوستن می‌گویند دانه‌های قهوه حاوی بیش از هزار ملکول مختلف است که از آن جمله می‌توان به کافیین و آنتی‌اکسیدانهایی مثل پلی‌فنول‌ها اشاره کرد.

پیش از این پژوهشگران کره جنوبی در تحقیقی روی ۲۵ هزار زن و مرد به این نتیجه رسیدند که مصرف ۳ تا ۵ فنجان قهوه در روز به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند و مانع از بروز بیماریهای قلبی می شود. بررسی نتایج تحقیقات پیشین همچنین روشن کرد مصرف متعادل قهوه می‌تواند از مرگ زودهنگام, افسردگی, دیابت و حتی در درجاتی از بروز آلزایمر و بیماری ام‌اس پیشگیری کند.

در سال ۲۰۱۱ بررسی‌های محققان دانشگاه هاروارد نشان داد زنانی که در روز حداقل ۴ فنجان قهوه می‌نوشند در مقایسه با زنانی که اصلا قهوه مصرف نمی‌کنند ۲۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند. اما متخصصان تغذیه هشدار می‌دهند زنان باردار در مصرف قهوه محتاط باشند زیرا مصرف بیش از ۲۰۰ میلی گرم قهوه در روز می‌تواند باعث بروز عوارض شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.