پیشگیری از حمله‌های قلبی در میان زنان

پیشگیری از حمله‌های قلبی در میان زنان

برای مقابله با حمله‌های قلبی در میان زنان باید به برخی هشدارهای پزشکی دقت کنید بهتر است خانم ها از علائم و نشانه های این بیماری ها آشنا شوند .اختلالات فشار خون از عوامل تاثیرگذار دراین زمینه به شمار می روند مراقبت های پزشکی لازم در این زمینه را با هم مرور خواهیم کرد.

دانشمندان انجمن قلب آمریکا (AHA) در آخرین بیانیه علمی‌شان اعلام کردند که حمله‌های قلبی در میان زنان دارای علت‌ها و علائم متفاوتی نسبت به مردان است و حتی این حمله‌ها برای زنان مرگ‌بارتر است. مسئولان این انجمن امیدوارند که آگاهی انسان‌ها نسبت به تفاوت‌های اساسی بین شاخص‌های حمله‌های قلبی و روش‌های درمانی مخصوص خانم‌ها افزایش پیدا کند. به نظر آنان، زنانی که علائم حمله قلبی را نمی‌شناسند، به دنبال مراقبت‌های پزشکی لازم نمی‌روند.

همین تاخیر در مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به افزایش میزان مرگ‌ومیر در میان زنان، به‌خصوص زنان جوان‌تر، منجر می‌شود. براساس این بیانیه، بیماری‌های قلبی-عروقی در سراسر جهان، علت اصلی مرگ‌ومیر زنان است. مهم‌ترین بخش‌های بیانیه AHA که در Circulation منتشر شده است، شامل این موارد می‌شود: ایجاد پلاک‌ها در شریان‌ها (یکی از علت‌های حمله قلبی) می‌تواندبین جنس زن و مرد متفاوت باشد. احتمال این‌که زنان برای باز کردن شریان مسدودشده به استنت نیاز داشته باشند، کمتر است. با این‌حال، آن‌ها هنوز هم از تخریب رگ‌های خونی رنج می‌برند که درنهایت جریان خون قلب را کاهش می‌دهد و منجر به حمله قلبی می‌شود. فشار خون بالا برای زنان نسبت به مردان، عامل خطر قوی‌تری محسوب می‌شود. ضمنا دیابت، خطر ابتلا به بیماری قلبی را در میان زنان جوان تا ۵ برابر بیشتر از مردان جوان افزایش می‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.