پیشگیری از سرطان دهانه رحم با این واکسن

پیشگیری از سرطان دهانه رحم با این واکسن

واکسن پیشگیری از سرطان دهانه رحم

انواع سرطان بسیار خطرناک و کشنده می باشد ولی با پیشرفت علم درمان ها و حتی راههای برای پیشگیری از این سرطان ها ارائه شده است که یکی از این راههای پیشگیری واکسن پیشگیری از سرطان دهانه رحم می باشد.

جراحات دهانه رحم انواع گوناگون دارد اما یکی از آنها می‌تواند باعث ابتلا به سرطان رحم باشد. این جراحات بیشتر در خانم‌های جوان و بیش از سن ۴۰ سالگی بروز می‌کند. تنها راه درمان، تاکنون جراحی بود اما محققان در مقاله‌ای که در مجله لانست منتشر شد از روشی جدید برای درمان پرده برداشتند.

این روش درمان در واقع واکسنی که به بازو تزریق می‌شود و می‌تواند درمانگر جراحات دهانه رحم باشد. میزان تاثیر مثبت این واکسن بر ۱۶۷ زن ۱۸ تا ۵۵ ساله مورد بررسی قرار گرفت. داوطلبان به ۲ گروه تقسیم شدند و یک گروه ۳ دوز واکسن و گروه دیگر دارونما دریافت کردند.

برای اندازه‌گیری میزان تاثیر دارو دستگاهی الکتریکی روی بازوی زنان نصب شد. شوک الکتریکی حاصله از این دستگاه باعث باز شدن غشای سلولی برای تحریک بیشتر سیستم ایمنی بود. نتایج بررسی‌ها نشان داد در ۴۸ درصد زنان واکسینه شده جراحات در عرض ۱۲ هفته کاهش یافت.

این موضوع تنها در ۳۰ درصد زنانی که دارونما دریافت کرده بودند دیده شد. در اکثر زنان واکسینه شده نه تنها واکسن باعث بهبود جراحات شد بلکه ویروس پاپیلوماویروس را از بین ‌برد. در افرادی که از دارونما استفاده کرده بودند ویروس پاپیلوماویروس و جراحات ریز همچنان وجود داشت. محققان می‌گویند به هر حال میزان تاثیر این واکسن

در مقابل جراحی کمتر است اما جراحی نیز عوارض خاص خود را دارد به عنوان مثال در برخی شرایط به دهانه رحم صدمه وارد می‌کند و احتمال زایمان پیش از موقع یا سقط جنین را در مادران آینده بالا می‌برد. در صورتی که خانمی به واسطه جراحی یا استفاده از لیزر جراحات دهانه رحم را درمان کرده باشد باید زایمان او از نزدیک بررسی شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *