پیشگیری از میگرن اپیزودیک

پیشگیری از میگرن اپیزودیک

از بیماری میگرن اپیزودیک چه میدانید؟ این عارضه ارتباطی با سطح سرامید مغز این افراد مبتلا دارد. با تنظیم دریافت این نوع چربی می توانید از شدت یافتن میگرن در مبتلایان پیشگیری کنید. برخی راهنمایی های پزشکی را در این باره بررسی خواهیم کرد.

گروهی از محققان به سرپرستی یکی از دانشمندان دانشگاه جان هاپکینز، به یافته‌های تازه‌ای درباره میگرن دست پیدا کردند. متن این مطالعه که در Neurology چاپ شده، نشان می‌دهد که نشانگر بالقوه جدیدی برای میگرن اپیزودیک در خون کشف شده است. میگرن اپیزودیک در بین خیلی از مردم جهان شایع است و زوایای مختلف این معضل هنوز ناشناخته باقی مانده. این محققان امیدوارند که با این کشف جدید و حمایت‌های لازم برای ادامه تحقیقات‌شان بتوانند میگرن اپیزودیک را بهتر تشخیص بدهند و درمان کنند.

در این مطالعه یک گروه ۵۲ نفری از خانم‌های مبتلا به میگرن اپیزودیک مورد بررسی قرار گرفتند که به‌طور متوسط همه آن‌ها ۵.۶ روز در ماه با میگرن مواجه می‌شدند. برای بالاتر بردن سطح دقت این مطالعه، یک گروه ۳۶ نفری از خانم‌ها در نظر گرفته شد که هیچ کدام‌شان میگرن نداشتند. در ادامه، شاخص توده بدن (BMI) و نمونه‌های خون همه این خانم‌ها مورد آزمایش قرار گرفت و وضعیت چربی‌هایی مثل سرامید تحلیل شد که در تنظیم کردن وضعیت التهابی مغز، نقش مهمی دارند. محققان در نهایت متوجه شدند که میزان سرامید مغز در بین خانم‌هایی که میگرن اپیزودیک دارند، خیلی کم‌تر از خانم‌هایی است که سردرد را تجربه نمی‌کنند. این محققان حتی دو نوع لیپید دیگر را به نام اسفنگومیلین کشف کردند که نقش زیادی در افزایش احتمال میگرن دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *