مراحل جابجا کردن سر با عمل جراحی

مراحل جابجا کردن سر با عمل جراحی

آیا  جابجا کردن سر افراد و پیوند زدن سر به بدنی دیگر امکانپذیر است؟ این باور علمی چگونه رخ خواهد داد؟ یک جراح ایتالیایی می خواهد این عمل جراحی را انجام داده و دنیا را شگفت زده کند، می خواهیم مراحل مختلف این عمل جراحی نادر را بررسی کنیم.

سرجیو کاناورو جراحی ایتالیایی است که باور دارد طی ۲ سال آینده می‌تواند سر را به بدن پیوند بزند. باوری که هیچ متخصص دیگری در این زمینه آن را نپذیرفته است. این جراح ایتالیایی معتقد است علم پیشرفت‎های فوق العاده‌ای کرده و می‌توان سر شخص را در آینده‌ای نزدیک به بدنی اهدایی پیوند زد. به گفته این جراح، این عمل مخصوصا برای بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی، تتراپلاژی یا حتی دو جنسه‌ها مفید است.

گرچه در نگاه اول انجام این کار باور نکردنی می‌آیداما با پیشرفتی که علم و تکنولوزی در چند سال اخیر داشته اجرای این ادعا چندان دور از ذهن نیست. جزئیات مربوط به این اقدام سال آینده در کنگره جراحان مغز و اعصاب آکادمی آمریکا مطرح خواد شد. سرجیو کاناورو در مورد مشکلاتی که این عمل ممکن است پیش آورد گفته:” یکی از مشکلات شوک روانی است که شاید بیمار با مشاهده سر خود روی بدن دیگری دچار آن شود.برای این منظور لازم است داوطلب از ۶ ماه قبل از عمل عینکی را به چشم بزند که بدنش را به گونه‎ای دیگر نشان می‌دهد.

نکته‎ای که قابل تامل‌تر است احتمال پس زده شدن سر توسط بدن است. کلیه یا دستی که پس زده می‌شود را به راحتی می‌توان برداشت اما جابجا کردن سر کار ساده‌ای نیست. به هر حال تنها راه استفاده از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی است.خارج از این مسایل برای انجام عمل تنها کافی است گردن‌ها را از نقطه‌ای مشابه ببرند و تمامی عضلات و اعصاب و عروق را به هم پیوند بزنند”.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.