چارتر، هواپیما و سفری ارزان و خاطره انگیز

چارتر، هواپیما و سفری ارزان و خاطره انگیز

 

می خواهید سفری ارزان داشته باشید؟

در این بخش شما را با چارتر و مزایای آن برای سفری ارزان با هواپیما آشنا می کنیم. سفر همیشه یکی از جذاب ترین قسمت های زندگی و  زمانی برای آسوده بال بودن برای اکثر انسان هاست. اکثر ما سعی می کنیم در میان کار هر روزه زمانی را هر چند کوتاه به سفر اختصاص دهیم تا خستگی کار از تنمان در برود. مهم ترین بخش سفر انتخاب وسیله نقلیه مناسب و یا بلیط مناسب برای سفر است که هم با پولی که برای آن سفر در نظر گرفته ایم هماهنگ باشد و هم آسودگی مان را در طول سفر تضمین کند.

 

سفر با هواپیما

بسته به زمانی که برای سفر داریم می توانیم سفر را برنامه ریزی کنیم طبیعتا برای سفرهای ده روز و بیشتر برنامه ریزی بلند مدت تر و برای سفر های دو یا سه روزه برنامه ریزی کمتری لازم است. ما می توانیم برای سفرهای کوتاه مدت خود از بلیط های چارتر استفاده کنیم. این نوع بلیط قیمت بسیار کمتری نسبت به بلیط های سیستمی دارد. در این بخش از سری مقالات دانستنی های سفرمی خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که چرا با بلیط چارتر سفر کنیم؟

از مواردی دیگری که می توان در مورد این بلیت با ارزش خاطر نشان کرد این است که افرادی که قصد سفر به شهر یا کشور خاصی را دارند و این احتمال برای آنها وجود دارد که با گذشت روزهای متوالی احتمال اینکه بلیط آنها استرداد شود زیاد است، در صورت اماکن از بلیت های سیستمی استفاده نمایند.

اگر تصمیم داریم با هواپیما سفر کنیم یا باید بلیط سیستمی تهیه کنیم و یا بلیط چارتر. لازمه تهیه بلیط سیستمی این است که از مدتی قبل برای سفرمان برنامه ریزی کرده باشیم و همچنبن نکته قابل توجه درباره این نوع بلیط ها این است که معمولا قیمت بالایی دارند و باید برای سفر از این نوع وقت و هزینه کافی و لازم را در نظر گرفت. اما تهیه بلیط چارتر اینگونه نیست. مهم ترین مزیت این بلیط ها قیمت مناسبشان است. وقتی ظرفیت بلیط های سیستمی پر است می توان به راحتی  بلیط چارتر تهیه کرد.

بلیط های چارتر گاهی قیمتشان از بلیط قطار هم ارزان تر می شود، فقط کافی است کمی در انتخاب تاریخ  سفر دست‌تان باز باشد تا بتوانید از این بلیط ها استفاده کنید. زیرا شما نمی توانید برای همه شهر ها بلیط چارتر تهیه کنید یا بهتر است بگوییم برای همه شهرها بلیط چارتر وجود ندارد.

 

بلیط هواپیما برای سفری ارزان

 

چرا با بلیط چارتر سفر کنیم؟

نکته بعدی که شاید برای خیلی از مردم نکته مهمی باشد مساله جریمه کنسلی بلیط است. در نوع سیستمی بلیط کنسل کردن آن همراه با جریمه است در حالی که شرایط مشخصی برای جریمه کنسلی بلیط های چارتر وجود ندارد و هر شرکت هواپیمایی بر اساس شرایط و انتخاب خودش جریمه را مشخص می کند، در بیشتر مواقع هم در ازای کنسل شدن بلیط هیچ وجه به مشتری برگردانده نمی شود.

نکته دیگر در خصوص بلیط های چارتراین است که شما نمی تواند تاریخ سفر خود را تغییر دهید و اگر از سفر پشیمان شده اید و یا تاریخی دیگر را برای سفر انتخاب کرده اید تنها راه چاره کنسل کردن بلیط است.

به طور کلی می توان گفت بلیط های چارتر برای مسافرانی مناسب است که امکان کنسلی سفرشان کم است، می خواهند ارزان سفر کنند و دستشان در انتخاب مقصد باز است و سفرشان نیاز به برنامه ریزی بلند مدت ندارد. برای تهیه بلیط چارتر نیز می توانید به سامانه های آنلاین فروش بلیط همچون سفرمی مراجعه کنید؛ گفتنی است شما از طریق همین سامانه ها می توانید نسبت به رزرو هتل نیز اقدام کنید. امروزه با رزرو آنلاین هتل دیگر لازم نیست دغدغه محل اقامت در مقاصد گردشگری خود را داشته باشیم.

تنها در ادامه باید به این نکته اشاره کنیم که ممکن است بلیط چارتر برای سفر شما به مقصدتان همیشه به نفع شما نباشد و مجبور شوید که هزینه ای بیشتر نسبت به بلیت عادی و سیستمی پرداخت نمایید. ولی برای کسی که قصد دارد با اولین پپرواز ممکن به مقصد برسید می تواند یک بلیط حیاتی باشد که باید حتما آن را دریافت کند.

 

سفر با هواپیما

 

سفری ارزان با هواپیما با بلیط چارتر

اگرچه تنوع بلیط های چارتر معمولا کمتر از بلیط های سیستمی است ولی هر روز تنوع این بلیط ها بیشتر می شود و به زودی شاهد این خواهیم بود که مردم برای سفر به هر مقصدی می تواند بین گزینه بلیط چارتر و بلیط سیستمی هر کدام را که بخواهند و بیشتر مناسب‌شان باشد انتخاب کنند.

چیزی که در مورد بلیط های چاتری در این چند سال اخیر رخ داده است این است که در پیش از این استفاده از مسیر های چارتر بسیار سخت تر و محدود تر بود اما در زمان حال با گذشت زمان مسیر های چارتری افزایش یافته اند و به شما این امکان را داده اند که حتی در مسیر های پرتردد هوایی نیز مسافرت کنید.

منبع:

http://www.touristtour.ir


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.