چالش ۱۰ دقیقه دویدن روزانه

چالش ۱۰ دقیقه دویدن روزانه

 

دویدن روزانه مزایای زیادی برای سلامتی ما دربردارد به همین دلیل مارک زوکربرگ بنیانگذار فیس بوک چالشی با همین عنوان در این شبکه مجازی به راه انداخت و توانست افراد زیادی را علاقه مند به دویدن کند.

کمتر کسی است که اهل شبکه‌های اجتماعی، مخصوصا فیس‌بوک باشد و نام «مارک زوکربرگ»، بنیان‌گذار این شبکه جهانی مجازی به گوشش نخورده باشد.زوکربرگ در سال ۲۰۱۶ با استفاده از شهرت و محبوبیت خود، چالشی با نام «سال دویدن» در فیس‌بوک راه‌اندازی کرد. وی در این چالش اعلام کرده که قصد دارد ۳۶۵ مایل (۵۸۷.۴)، در سال ۲۰۱۶ بدود. زوکربرگ، گروهی مجازی با نام همین چالش در فیس‌بوک افتتاح کرده و از تمام کسانی که در چالش «سال دویدن» شرکت می‌کنند،

خواسته است تا خاطرات خود از دویدن‌شان را در صفحه این گروه به اشتراک بگذارند. خود او هم قول داده است تا به‌صورت منظم از پیشرفت و برنامه‌های دویدنش برای مخاطبان این صفحه، بنویسد.زوکربرگ در این باره نوشته است: «من تصمیم دارم یک چالش فیزیکی را در سال ۲۰۱۶ در پیش بگیرم. یعنی می‌خواهم روزانه یک مایل و به‌مدت یک سال بدوم. دوست هم دارم که مردم هرچه بیشتر در این چالش سلامت‌محور به من ملحق شوند».

بنیان‌گذار فیس‌بوک معتقد است که شاید دویدن طولانی‌مدت، استفاده از تردمیل یا رفتن به باشگاه ورزشی برای همه افراد کار ساده‌ای نباشد اما پیوستن به این چالش، تنها ۱۰ دقیقه وقت آنها را در طول روز برای دویدن ۱ مایل (حدود ۱.۶ کیلومتر) با سرعت متوسط می‌گیرد.همین ۱۰ دقیقه دویدن روزانه که جزو ورزش‌های هوازی محسوب می‌شود، می‌تواند علاوه بر کمک به حفظ تناسب اندام، باعث افزایش سلامت قلب و ریه‌های ما هم بشود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *