چای خوب چه نوع چایی است؟

چای خوب چه نوع چایی است؟

اگر می خواهید چای مناسبی انتخاب کنید بهتر است با ویژگی های چای های مختلف آشنا شوید چای سیاه و چای سبز هر دو خاصیت های جداگانه ای دارند اما چای سبز به دلیل کافئینی که دارد می تواند باعث کاهش کلسترول خون بدن و پیشگیری از سکته مغزی و قلبی ما شود.

این روزها، انواع مختلفی از چای‌ها در سراسر جهان عرضه و مصرف می‌شوند که در بین آنها، چای سیاه همچنان جزو پرطرفدارترین انواع چای است. محققان با بررسی الگوی مصرف چای در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که حدود ۷۵ درصد از چای مصرفی مردم جهان را چای سیاه تشکیل می‌دهد. چای سیاه، از چیدن، تخمیر و خشک کردن برگ‌های چای تهیه می‌شود.

چای سیاه، در رده چای‌های تلخ و حاوی کافئین جای می‌گیرد. به طوری که هر فنجان از آن، چیزی حدود ۴۰ میلی‌گرم کافئین به بدن می‌رساند. بد نیست در این مورد خاص، مقایسه‌ای هم بین چای و قهوه داشته باشیم و بدانیم که هر فنجان قهوه (بسته به غلظت و رقّت آن)، نزدیک به ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین وارد بدن می‌کند.

از معرفی چای سیاه که بگذریم، باید نگاهی هم به ارزش تغذیه‌ای آن بیندازیم. برگ‌های چای سیاه،‌ حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بسیار مغذی به نام‌های «تی‌فلاوین» و «تی‌رابیگین» هستند. وجود این ترکیبات در چای سیاه، باعث کاهش سطح کلسترول خون می‌شود. محققان دانشگاه نیویورک ثابت کرده‌اند که مصرف روزانه حدود ۳ فنجان چای کم‌رنگ می‌تواند با کاهش کلسترول خون تا ۲۱ درصد شانس سکته‌های قلبی و مغزی را کم کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *