چای کامبوجا و خاصیت جادویی آن

چای کامبوجا و خاصیت جادویی آن

 

جلوگیری از سرطان

مطالعات نشان داده اند که اسید گلوکریک موجود در چای کامبوچا در جلوگیری از انواع مختلف سرطان از جمله پانکراس، کولون و سرطان پستان بسیار موثر است. همانطور که قبلا ذکر شد، ویژگی های سم زدایی این نوشیدنی نیز به جلوگیری از سرطان های مختلف کمک می کند.

 

آرتریت درد را کاهش می دهد

چای کامبوچا حاوی گلوکوزامین است که در پیشگیری و درمان انواع آرتروز مفید است. گلوکوزامین موجود در آن باعث تولید اسید هیالورونیک می شود که به حفظ ساختار غضروف کمک می کند و به از  بین رفتن درد  آرتریت کمک می کند. اسید هیالورونیک در کاهش آسیب رادیکال های آزاد،  و انعطاف پذیری مفاصل کمک می کند.

تقویت سیستم عصبی

این چای  دارای انواع مختلفی از اسید آمینه، آلکالوئید متیلکسانتین (کافئین، تئوفیلین و تئوبروم)، اسید اسکوربیک (ویتامین C) و ویتامین B (از جمله B1، B6، B9 و B12) است که برای سلامت سیستم عصبی  مورد نیاز است. این کمک می کند تا   هورمون استرس کورتیزول انتشار یافته،  با افسردگی مبارزه کرده، . مصرف منظم این چای همچنین می تواند به شما در از بین بردن اختلالات خواب کمک کند.. نوشیدن  این چای می تواند  مغز را مجددا فعال کند و سلامت روانی را باز گرداند

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

این چای غنی از آنتی اکسیدان های متعدد است که تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و افزایش سطح انرژی بدن است. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی این چای  به مبارزه با عفونت های مختلف باکتری و ویروسی کمک میکند. مطالعه ای که در این چای انجام شده است این واقعیت را تایید کرده است که مصرف این نوشیدنی ممکن است در تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

 

اثرات ضد میکروبی

این چای دارای خواص ضد میکروبی است که ممکن است در برابر انواع مختلف بیماری ها موثر باشد. تحقیقات  نشان داده است که این چای علاوه بر اسید استیک، حاوی سایر عناصر ضد میکروبی است که  pH را خنثی ، در برابر طیف وسیعی از میکروارگانیسم ها شامل استافیلوکوک اورئوس، استافیلوکوک اپیدرم،، سالمونلا ،   و هلیکوباکتر پیلوری محافظت میکند.

 

درمان آسم

تئوفیلین در چای کامبوچا به عنوان یک برونکودیلاتور شناخته شده است، که به علت اثرات ضد التهابی، تقویت سیستم ایمنی، و پیشگیری از برونش در کنترل آسم مزمن کمک می کند.

درمان زخم معده

این چای به درمان زخم معده کمک می کند. مطالعات انجام شده نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها و فنول های موجود در این چای کمک می کند تا   ترشح اسید بیش از حد معده  را کاهش دهد.  همچنین نشان می دهد که   این چای در بهبود زخم معده در مقایسه با داروهای ، امپرازول اثر بخشی زیادتری دارد

 

عوارض جانبی چای کامبوچا

چای  غیر استریل باعث آلودگی  می شود که می تواند بسیار مضر باشد.
قوری های سرامیکی برای دم: استفاده از قوری های سرامیکی در طول فرآیند دم کردن می تواند خطر مسمومیت با سرب را افزایش دهد.
مسمومیت دستگاه گوارش: یکی دیگر از عوارض جانبی چای کمبوچا، ناراحتی گوارشی است که می تواند تهوع، استفراغ، زردی و سردرد را ایجاد کند.
اسیدوز لاکتیک: مصرف این چای ممکن است در بعضی از افراد باعث ایجاد اسیدوز لاکتیک شود که می تواند باعث مشکلاتی شود

قبل از استفاده دارویی از این چای،  توصیه می شود که با پزشک در این مورد مشورت کنید


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.