چرا بعد از ازدواج دچار افزایش وزن می شویم؟

چرا بعد از ازدواج دچار افزایش وزن می شویم؟

علت چاقی بعد از ازدواج کردن

در مطلب زیر علت چاقی و اضافه وزن افراد بعد از ازدواج را برای شما قرار داده ایم . و متاسفانه بعد از ازدواج برخی از افراد بیخیال این افزایش وزن می شوند و هیچ انگیزه ای برای این لاغری ندارند.

برخی از کسانی که زندگی مشترک را آغاز می‌کنند، پیش خودشان می‌گویند که حالا که ازدواج کرده‌ایم دیگر لازم نیست به تناسب اندام خودمان اهمیتی بدهیم! اگر شما هم این‌طور فکر می‌کنید، کاملا در اشتباه هستید. کسانی که ازدواج می‌کنند، معمولا چاق‌تر از دیگران می‌شوند و خصوصا اندازه دور کمرشان افزایش پیدا می‌کند.

همین اتفاق می‌تواند فرد را از نظر سلامت عمومی و جذابیت جنسی با مشکل مواجه کند. یکی از مطالعات منتشرشده در New England Journal of Medicine نشان می‌دهد که اگر یکی از زوج‌ها چاق شود، شانس چاق شدن طرف مقابل هم تا ۳۷ درصد افزایش پیدا می‌کند. بنابراین خیلی مهم است که در همان اولین ماه‌های پس از ازدواج،

عادت‌های غذایی سالمی را انتخاب کنید و تغذیه سالم را جدی بگیرید، چون در غیر این صورت باید در انتظار بیماری‌های مزمن مثل بیماری قلبی یا دیابت باشید. البته پیشگیری از افزایش وزن، خصوصا بعد از ازدواج، کار ساده‌ای نیست. مطالعات نشان می‌دهند که وقتی انسان‌ها با دیگران (همسرشان یا همکارشان) غذا می‌خورند،

مصرف غذایی‌شان ۳۳ درصد بیشتر از غذا خوردن در تنهایی می‌شود. بنابراین باید همراه با همسرتان، غذاهای چرب را از رژیم غذایی‌تان کنار بگذارید و حجم وعده‌های غذایی را همراه با هم کنترل کنید. به نظر برخی از متخصصان، بهتر است در کنار هم برای خریدن مواد غذایی تازه و کم‌کالری و ورزش کردن، برنامه‌ریزی کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *