چرا بعد از خوردن غذاهای شیرین مسواک زدن الزامیست؟

چرا بعد از خوردن غذاهای شیرین مسواک زدن الزامیست؟

تاثیر مسواک زدن بعد از غذاهای شیرین

در مطلب زیر در مورد اهمیت مسواک زدن بعد از خوردن غذاهای شیرین صحبت شده است معمولا بعد از بپایان رساندن جشن ها بعضی از افراد بدلیل خستگی از مسواک زدن طفره می روند .

بعضی از مواد غذایی، مخصوصا انواعی که حاوی کربوهیدرات‌ها و قندهای زیادی هستند، نقش موثری در ایجاد انواع خاصی از باکتری‌ها در دهان دارند. این باکتری‌ها، حداقل تا بیست دقیقه پس از وعده غذایی یا میان‌وعده، به مینای دندان حمله می‌کنند. با توجه به همین نکته، مسواک زدن بلافاصله بعد از مصرف خوراکی‌های شیرین،

باکتری‌ها را پیش از آسیب رساندن به مینای دندان از بین می‌برد. برای این‌که بهترین نتیجه را از مسواک زدن به دست بیاورید، باید از خمیردندانی استفاده کنید که ابتدا مورد تایید ADA باشد و بعد هم فلوراید و تریکلوزان داشته باشد. فلوراید از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند و تریکلوزان هم شکل‌گیری پلاک‌های مخرب و التهاب لثه را کاهش می‌دهد.

با این‌حال، باید بدانید که مسواک زدن بلافاصله بعد از خوردن، گاهی اوقات می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند. بنابراین، اگر از مواد غذایی اسیدی استفاده کردید، حداقل باید ۳۰ دقیقه تا مسواک زدن صبر کنید. مسواک زدن بلافاصله بعد از مصرف این مواد غذایی می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *