چرا در دوران بارداری هرپس رخ میدهد؟

چرا در دوران بارداری هرپس رخ میدهد؟

علت بوجود آمدن هرپس در دوران بارداری چیست؟

در مطلب زیر علت بوجود آمدن هرپس در دوران بارداری را برایتان توضیح داده ایم. هرپس به تبخال های تناسلی گفته می شود که علائم اولیه خاصی ندارد.

هرپس یا تبخال تناسلی نوعی ویروس است که بدون هیچ نشانه‌ای وارد بدن افراد می‌شود و گاهی تا پایان عمر بروز پیدا نمی‌کند. اما این ویروس که نام پزشکی آن سیتومگالو است، خطراتی برای جنین به همراه دارد. اکثر زنان باردار، از پیش این ویروس را در بدنشان دارند اما در برخی، به علت افت سیستم ایمنی،

فعال می‌شود و در برخی دیگر غیرفعال باقی می‌ماند. فقط حدود ۲ درصد از زنان باردار، برای بار اول در دوران بارداری به این ویروس مبتلا می‌شوند که کمتر از نیمی از آنها این ویروس را پیش از زایمان به کودک انتقال می‌دهند. خوشبختانه اثرات بلند مدت این ویروس از هر ۷۵۰ نوزاد، در یک نفر باقی می‌ماند.

زنانی که تا پیش از بارداری به این ویروس مبتلا نشده‌اند، در دوران بارداری بیشتر در معرض ابتلا قرار می‌گیرند. از آنجا که علایم آن بسیار شبیه به سرماخوردگی است، تشخیص آن کار مشکلی است. علایم ظاهری آن عبارت است از: تب، تورم غدد لنفاوی، گلودرد و خستگی عمومی بدن. عوارض ابتلا به این ویروس در دوران بارداری اثرات منفی بر جنین است.

ممکن است این بیماری باعث ناتوانایی‌های یادگیری، کند‌ذهنی و یا از دست دادن قدرت بینایی و شنوایی در نوزاد شود. معمولا ابتلا به هرپس در دوران بارداری، عامل اصلی بروز ناشنوایی در نوزادان است. برای اینکه از خطر ابتلا به ویروس هرپس در امان بمانید، بهتر است

در دوران بارداری از لیوان یا ظروف مشترک با شخص دیگری استفاده نکنید. بسیاری از کودکان، ممکن است حامل ویروس غیرفعال هرپس باشند، در نتیجه زمانی که با کودکان ارتباط برقرار می‌کنید، حتما دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید به ویژه اگر پوشک آن‌ها را تعویض یا بینی‌شان را تمیز می‌کنید.

اگر احساس می‌کنید علایمی شبیه به ابتلا به هرپس دارید، با پزشک در میان بگذارید. او طی انجام یک آزمایش خون متوجه می‌شود که آنتی‌بادی این ویروس در خونتان وجود دارد یا خیر. اگر جواب مثبت باشد، آزمایش آمنیوسنتز انجام می‌شود تا وضعیت ابتلای جنین به ویروس نیز مشخص گردد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *