چرا ورزش برای مغز خوب است؟

چرا ورزش برای مغز خوب است؟

ورزش منظم  به بهبود حافظه،  تقویت مغز و بطور کلی به مهارت های فکری کمک زیادی میکند.

بخاطر همین است که توصه میکنند ورزش برای سلامتی خوب است  حالا ببینیم ورزش بر روی مغز

چه تاثیراتی دارد و چرا خوب است قبل از هرچیز باید بگوییم که وقتی ورزش میکنید ضربان قلب افزایش پیدا میکند واین  افزایش ضربان قلب، باعث می شود که قلب با پمپاژ کردن اکسیژن  و مواد مغذی بیشتری به مغز برساند

شاید بتوان از تاثیر مثبت ورزش روی مغز، قبل از اثر آن بر قلب، ریه و عضلات سخن گفت. مغز،  اکسیژن خون جاری در رگ ها را برای تامین سوخت لازم جهت اجرای فعالیت های گوناگون به کار می گیرد. در طول ورزش های قلبی عروقی مثل دو، شنا یا دوچرخه سواری، گردش خون سریع تر می شود. ریه حجم بیشتری از اکسیژن هوا را جذب می کند و در نتیجه اکسیژن بیشتری به مغز می رسد. ورزش کردن با برنامه ای منظم سبب افزایش دائمی جریان خون و طبعا رسیدن خون و اکسیژن بیشتر به مغز می شود. بر اساس مطالعات ورزش یکی از معدود فعالیت هایی است که سبب افزایش امکان ارتباطات عصبی جدید در مغز افراد بزرگسال می شود. نقش موثر آن در جوان ماندن مغز و تاثیر بیشتر آن در مقایسه با بازیهای گران قیمت ذهنی هم مشاهده شده است.

پیشگیری از بیماری آلزایمر با ورزش

اگر تا میانسالی ورزش نکرده اید باز هم می توانید به میزان قابل توجهی احتمال از دست دادن حافظه و ابتلا به آلزایمر را کاهش دهید. بر اساس پژوهش های انجام شده در دانشگاه واشنگتن آمریکا، سالمندانی که دست کم سه روز در هفته ورزش می کنند توانسته اند احتمال ابتلا به زوال عقل را تا ۳۲ درصد کاهش دهند. همچنین با حفظ سلامتی قلب و عروق از طریق ورزش از حمله های قلبی و سکته های مغزی که از شایع ترین علل صدمات مغزی است پیشگیری می شود.

هنوز میزان کافی ورزش برای حفظ شرایط مطلوب مغز، مشخص نیست.

طبق نظر پژوهشگران ۳۰ دقیقه تمرینات ورزشی برای سه روز در هفته نتایج موثری

به همراه خواهد داشت. منظور ما از ورزش هر نوع فعالیت کار با

دستگاه در باشگاه ورزشی یا دویدن آهسته در اطراف خانه موثر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *