چطور از بدتر شدن روزاسه جلوگیری کنیم

چطور از بدتر شدن روزاسه جلوگیری کنیمروزاسه یکی از رایج ترین مشکلات پوستی است که بسیاری از مردم در جهان از آن رنج می برند.  پوست صورت  قرمز شده و سپس به آرامی به مناطق دیگر پوست بدن گسترش می یابد. و در هر سنی وجود دارد  اما در زنان میانسال بیشتر ا ست گرچه هیچ درمان برای  این مشکل وجود ندارد، برخی از درمان ها می توانند به کاهش علائم  روزاسه کمک کنند. اگر از قرمزی مداوم پوست رنج می برید، به متخصص پوست مراجعه کنید علت دقیق آن معلوم نیست.

بعضی از عوامل  رایج که می تواند باعث بروز روزاسه شوند عبارتند از:

غذاهای تند و نوشیدنی های گرم
الکل
سیگار کشیدن
شدت دما
فشار
نور خورشید یا باد
تمرینات شدید
مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی
داروهای عروق خونی

برخی از علائم رایج روزاسه  عبارتند از:

قرمزی صورت: بر اساس  مطالعاتی در مورد علائم و علل  روزاسه , قرمزی مداوم در پوست صورت  رخ می دهد.اغلب رگ های خونی کوچک روی گونه ها و بینی  مشاهده می شوند.
جوش های قرمز و متورم در برخی افراد
بزرگ شدن بینی:   روزاسه می تواند پوست اطراف بینی را ضعیف کند این علامت در مردان بیشتر از زنان است
  مشکلات چشم: افراد مبتلا باعث تحریک چشم، قرمزی و تورم می شوند

هر فرد مبتلا   ممکن است  با استفاده از برخی از مواد شیمیایی در محصولات مراقبت از پوست ، مانند مرطوب کننده ها، لوسیون ها، پاک کننده ها، و لوازم آرایشی دچار حساسیت شود. بنابراین،  اولین گام قبل از مراقبت از پوست شناخت لوازمی است که مورد استفاده قرار میدهید. برخی از متخصصین پوست توصیه می کنند که افراد مبتلا به این بیماری پوستی قبل از استفاده از محصولات پوستی، آن را روی قسمتی از پوست تست کنند تا مطمئن شوند که محصولاتی که میخواهند استفاده کنند باعث سوختگی، قرمزی یا خارش نمی شود. اگر به یک محصول مراقبت از پوست حساسیت داشتید استفاده نکنید

از محصولات پوستی ملایم استفاده کنید

استفاده از محصولات مراقبت از پوستی ملایم یکی دیگر از بهترین مراقبت های پوستی است که  باید بدانید. به طور کلی، شما باید محصولات آرایشی ملایم که حاوی مواد  ملایم  بوده استفاده کنید و  هم اینکه آن مواد معطر نباشند،  در غیر این صورت  باعث تحریک پوست می شود  اگر نمیتوانید محصولات ملایم را انتخاب کنید از مشاوران در لوازم آرایشی ها و یا از متخصص پوست کمک بگیرید

 

به حداقل رساندن تعداد محصولات پوستی :

باید از محصولات مختلف بر روی پوست اجتناب کنید. در عوض، فقط از یک تا دو محصول چند منظوره استفاده کنید. به عنوان مثال،   به جای استفاده از یک کرم ضد آفتاب،  و یک کرم ارایشی از کرم های ضد آفتاب رنگی استفاده کنید که  دارای SPF بالا است  یا بجای اینکه از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب جداگانه استفاده کنید از یک محصولی  استفاده کنید که هم ضد آفتاب باشد و هم مرطوب کننده و….


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *