چه زمان در دوران بارداری به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

چه زمان در دوران بارداری به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

زمان مراجعه به دندانپزشک در دوران بارداری

در دوران بارداری داشتن دندان درد جز مشکلات بسیار شایع می باشد در مطلب زیر به این سوال پاسخ داده شده است که بهترین زمان برای مراجعه به دندانپزشک چه زمانی می باشد.

در هر زمان از بارداری، مجاز هستید که به دندان‌پزشک مراجعه کنید. البته بهترین زمان برای ترمیم دندان در این دوران، سه ماهه دوم بارداری و بین هفته‌های ۱۴ تا ۲۰ است. در این زمان رشد دستگاه‌های بدن جنین کامل شده است و خطر عوارض جانبی بر روی جنین کمتر است. تحقیقات نشان می‌دهند که زنانی که در این زمان،

کارهایی مانند پر کردن سطحی، کشیدن دندان و یا عصب‌کشی بر روی دندان‌هایشان انجام می‌دهند، با مشکلات زایمان روبه‌رو نمی‌شوند. به علاوه حالت تهوع و ناراحتی‌های بارداری، در سه ماهه دوم کمتر است. به خاطر داشته باشید که اگر دچار درد یا التهاب در دهان و دندان‌تان شده‌اید، باید به سرعت درمان شوید.

اگر عفونت‌های دهانی را در دوران بارداری درمان نکنید، مجبور می‌شوید از آنتی‌بیوتیک استفاده کنید که خطر بیشتری برای جنین به همراه دارد. پزشکتان می‌بایست به صورت مرتب اثر مصرف داروهای آنتی بیوتیک یا مسکن را بر روی جنین بررسی کند. اگر در این باره احساس نگرانی می‌کنید، با پزشک یا متخصصتان در این زمینه صحبت کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *