چگونه آش دندونی برای کودکان درست کنیم؟

چگونه آش دندونی برای کودکان درست کنیم؟

طرز تهیه آش دندونی

در مطلب زیر طرز تهیه آش دندونی را برایتان قرار داده ایم این آش سنتی معمولا پس از بیرون آمدن اولین دندان برای کودکان درست می شود و این آش معمولا همراه با جشن دندونی کودک میباشد که مواد تشکیل دهنده این آش بطور کل حبوبات می باشد امیدوارم که از تهیه این آش لذت ببرید.

مواد لازم برای آش دندونی

گوشت گوسفند ۵۰۰ گرم
نخود ۱ لیوان
لوبیا چیتی ۱ لیوان
لوبیا قرمز ۱ لیوان
جو ۱ لیوان
لوبیا سفید ۱ لیوان
عدس ۱ لیوان
برنج ۱ لیوان
گندم ۲ لیوان
پیاز داغ و کشک و نعنا مقدار لازم

طرز تهیه : حبوبات را از روز قبل خیس دهید و تا روز بعد چند بار آب آنها را تعویض کنید.نخود و لوبیاها را داخل قابلمه بریزید و بپزید. گوشت را با پیاز و مقداری پودر دارچین داخل قابلمه دیگری بریزید و بپزید تا نرم شود. در قابلمه دیگری عدس ، جو ، گندم و برنج را بریزید و بپزید.

مخلوط عدس ، برنج ، گندم و جو پخته را با حبوبات پخته مخلوط کنید و بگذارید آش جا بیفتد. سپس آب گوشت و گوشت پخته ریش ریش شده ، پیاز داغ ، نعنا داغ و مقداری کشک را به آن اضافه و مخلوط کنید. پس از چند دقیقه که جوشید آش را در ظرف بکشید و سرو کنید.نکته : استفاده از نعنا داغ درون آش سلیقه ای است. این آش بر خلاف آش های دیگر سبزی ندارد ، استفاده از قلم گاو یا گوسفند آش را خوشمزه تر میکند.

آش دندانی یا دندانک به مناسبت رویش اولین دندان کودک پخته میشود. اعتقاد بر این است که این آش در راحتی رشد دندان های کودک موثر است. به شکرانه رویش دندان کودک مقداری دانه غلات را پیش از شروع به کار برای پرندگان می ریزند و برای کودک آرزوی سلامتی می کنند.

برای: ۸ نفر
حاضر است در : ۲۲۰ دقیقه
وعده: افطار, صبحانه, عصرانه, نهار


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.