چگونه برچسب ایدز به دیگران آسیب میرساند؟

چگونه برچسب ایدز به دیگران آسیب میرساند؟

آسیب رساندن به دیگران با برچسب ایدز

متاسفانه بسیاری از افراد با ندانستن به اینکه مبتلا به بیماری ایدز هستند هم به خود و هم به دیگران اسیب میرسانند و باعث می شوند که افراد بیگناه هم به دام این بیماری مهلک قرار گیرند.

بخش قابل توجهی از افراد مبتلا اچ‌آی‌وی/ایدز، از وضعیت بیماری خودشان بی‌خبر هستند. براساس گزارش‌های CDC آمریکا، بیش از ۱.۲ میلیون نفر از آمریکایی‌ها به اچ‌آی‌وی مبتلا شده‌اند، اما تقریبا یک‌هشتم آنان درباره این مساله آگاهی ندارند. افرادی که از مبتلا شدن خودشان به اچ‌آی‌وی/ایدز هیچ اطلاعی ندارند،‌

اقدامات احتیاطی لازم را رعایت نمی‌کنند و به‌راحتی می‌توانند افراد دیگر را هم آلوده کنند. متاسفانه، این افراد به همین دلیل، معمولا درمان‌های لازم را دریافت نمی‌کنند. این درحالی است که هرچه برنامه‌های درمانی زودتر شروع شوند، اثربخشی بیشتری خواهند داشت. برچسب اچ‌آی‌وی باعث می‌شود

که بسیاری از افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی/ایدز از توضیح دادن وضعیت خودشان به انسان‌های دیگر از جمله اعضای خانواده، دوستان و کارفرمایان بترسند. بعضی از بیماران، حتی بعد از خبردارشدن از ابتلای خودشان به اچ‌آی‌وی/ایدز، برنامه‌های درمانی را دنبال نمی‌کنند.

دلیلش این است که بیماران معمولا می‌ترسند در حین خریدن داروهای خودشان، توسط اطرافیان و آشنایان دیده شوند و مساله مبتلا شدن‌شان به اچ‌آی‌وی/ایدز آشکار شود. بنابراین، علی‌رغم تمام پیشرفت‌ها در زمینه اچ‌آی‌وی/ایدز، برچسب این بیماری همچنان پابرچاست و بیماران را آزار می‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.