چگونه بلینی با سالمون دودی را در منزل تهیه کنیم؟

چگونه بلینی با سالمون دودی را در منزل تهیه کنیم؟

 

طرز تهیه بلینی با سالمون دودی

سالمون دودی یکی از پرطرفدارترین ماهی ها میباشد که در زیر طرز تهیه بلینی با سالمون دودی را برای شما قرار داده ایم در این غذا از انواع سبزی های معطر و خوش طعم که شوید تازه یکی از آنها میباشد را برایتان قرار داده ایم امیدوارم که از تهیه این ماهی لذت ببرید.

مواد لازم

شوید تازه یک دسته
سبزی آروگولای وحشی (منداب) ۱۰۰ گرم
پیاز قرمز کوچک ۱ عدد
لیموترش ۱ عدد
خامه ترش ۱۵۰ گرم
کره ی بدون نمک ۲ قاشق چایخوری
آرد گندم سیاه ۱ و ۴/۳ پیمانه ( ۲۰۰ گرم)
بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
نمک نرم و ریز ۱/۲قاشق چایخوری
ماست ساده کم چرب ۱ و ۱/۴ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
روغن آفتابگردان ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری
سالمون دودی ۲۰۰ گرم

 

چگونه بلینی با سالمون دودی را در منزل تهیه کنیم؟

شوید ها و نیمی از آروگولا را ریز کنید. پیاز را نیز کاملا خرد کنید.

لیمو را قاچ بزنید. خامه ترش را با آب لیمو مخلوط کرده، سپس نیمی از شوید را بیافزایید و آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید. کره را در ماهیتابه یا در کاسه ی مخصوص مایکروفر ذوب کنید.

آرد، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه ی بزرگ بریزید. تخم مرغ ها را در کاسه شکسته، سپس ماست و کره ی ذوب شده را اضافه کنید.با استفاده از یک همزن بالن مانند مواد را هم زده تا نرم و غلیظ شود. بقیه ی شوید و آروگولای خرد شده را به آن اضافه کنید.

هنگامی که آماده پخت هستید، فر را کم کنید. یک ماهیتابه ی بزرگ نچسب را روی حرارت ملایم قرار دهید. کمی روغن بریزید، سپس سه قاشقِ پر، خمیر را به آن اضافه کنید. هنگامی که مواد را درون روغن ریختید خمیر باید به آرامی جلز و ولز کند. خمیر را بپزید تا زمانی که حباب های ظاهر شده روی سطح و یک هاله طلایی در اطراف لبه های بلینی را ببینید.

بلینی ها را به دقت توسط یک کفگیر برگردانید و بگذارید چند دقیقه ی دیگر بپزد تا زمانی که وسط آن پف کند و هر دو سمتش طلایی شود. اولین سری پخته شده را در فر گرم نگه دارید تا زمانی که بقیه را بپزید. هر دفعه کمی روغن به ماهیتابه اضافه کنید.

جهت سرو، برش های سالمون را روی بلینی ها قرار داده، کمی سس شوید را روی سالمون ریخته و روی آن کیپر و پیاز بپاشید. این غذا را با باقیمانده ی برگ های آروگولا و یک قاچ لیمو سرو کنید.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۵۰ دقیقه
وعده: شام, صبحانه, میان وعده
دسته بندی دستور آشپزی : غذاهای دریایی
مواد لازم : آرد, پیاز, تخم مرغ, خامه ترش, سالمون دودی, شوید, کره, ماست


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *