چگونه خانم های باردار سیگار را ترک کنند؟

چگونه خانم های باردار سیگار را ترک کنند؟

سخت بودن ترک سیگار برای مادران باردار

مصرف نیکوتین برای مادران بسیار خطرناک می باشد و به جنین آسیب های بسیار خطرناکی می رساند بنابراین در مطلب زیر در مورد نحوه ترک سیگار خانم های باردار مطلب گذاشته شده است.

به گزارش یک مجله پزشکی انگلیسی، حتی مادران بارداری که تحت نظر مشاور هستند، به سختی می‌توانند سیگار را ترک کنند. محققان دانشگاه گلاسگو، مطالعه‌ای بر روی ۷۶۲ زن باردار، که مصرف سیگار بالایی داشتند، انجام دادند. همه آن‌ها تحت مشاوره پزشک قرار گرفتند اما ۳۵۱ نفرشان از یک مامای متبحر در خانه نیز کمک می‌گرفتند.

نتایج نشان داد که هیچ تفاوت چشمگیری میان میزان تغییر دو گروه نسبت به مصرف سیگار وجود ندارد. در کسانی که فقط تحت مشاوره پزشک قرار گرفتند، ۶/۴ درصد از افراد گروه موفق به ترک سیگار شدند و در گروهی که از ماما کمک گرفتند هم ۸/۴ درصد توانستند مصرف سیگار را ترک کنند. محققان معتقدند که حتی صحبت‌های انگیزه دهنده مداوم مشاور و ماما هم نتوانست

به زنان باردار در ترک سیگار کمک کند. زیرا وابستگی زنان به سیگار در این دوران بیش از زمان‌های دیگر است. به نظر می‌رسد که یک سوم از زنان باردار، مصرف سیگار بالایی دارند. نیکوتین درمانی نیز گاهی برای زنان باردار به کار می‌رود اما به طور عادی به همه مادران توصیه نمی‌شود. محققان معتقدند که ماماها می‌توانند نظارت دقیقی بر روش نیکوتین درمانی داشته باشند و دوز ماده جایگزین آن را به دقت محاسبه کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *