چگونه خوراک تیلاپیا با سبزیجات تابستانی طبخ کنیم؟

چگونه خوراک تیلاپیا با سبزیجات تابستانی طبخ کنیم؟

آموزش پخت تیلاپیا بهمراه سبزیجات

با نزدیک شدن بفصل تابستان و تنوع سبزیجات در این فصل غذاهایی که با این سبزیجات طبخ می گردد را برایتان قرار داده ایم. در زیر طرز تهیه ماهی تیلا پیا بهمراه سبزیجات را برایتان قرار داده ایم.

ماهی تیلاپیا به‌خاطر نداشتن تیغ و بوی زهم ماهی، طرفداران زیادی دارد؛ از این رو، ‌دستور آشپزی امروز به طرز تهیه خوراکی با این ماهی اختصاص دارد. برای تهیه خوراک تیلاپیا با سبزیجات تابستانی برای ۴ نفر به ۱ فنجان گوجه گیلاسی، یک فنجان کدو سبز خلالی، ۱ فنجان پیاز قرمز خلالی،

۱۲ عدد لوبیا سبز بخارپز و خردشده، یک‌چهارم فنجان زیتون سیاه خردشده، ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو، ۱ قاشق غذاخوری ریحان ساطوری، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، نصف قاشق چای‌خوری نمک، نصف قاشق چای‌خوری فلفل و ۴۵۰ گرم فیله تیلاپیا نیاز داریم.

برای آماده کردن این خوراک،‌ ابتدا فر را با دمای متوسط گرم کنید. سپس، گوجه‌ها، کدو، پیاز، لوبیا سبز، زیتون،‌ آبلیمو، ریحان، روغن، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل را باهم ترکیب کنید. سپس تیلاپیاها را ۴ قسمت کنید و هر قسمت را داخل یک فویل آلومینیومی بگذارید.

روی هر کدام از ماهی‌ها، باقیمانده نمک و فلفل را بپاشید و حدود سه‌چارم فنجان از مخلوط سبزیجات را به این تکه‌ها اضافه کنید. فویل‌ها را داخل فر بگذارید و اجازه دهید تا حدود ۲۰ دقیقه ماهی‌ها بپزند. حدود ۳۰ ثانیه فویل را باز کنید تا کمی ماهی و سبزیجات شما، تنوری شوند. هر .

عده از این غذا حدود ۱۸۱ کیلوکالری انرژی، ۷ گرم چربی، ۵۷ میلی‌گرم کلسترول، ۸ گرم کربوهیدرات، ۲۴ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر، ۴۳۵ میلی‌گرم سدیم و ۵۹۱ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند حدود ۶۸ درصد از نیاز روزانه بدن به سلنیوم، ۱۷ درصد به پتاسیم و ۳۰ درصد به ویتامین C را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.