چگونه خوراک جوانه ی گندم را در منزل تهیه کنیم؟

چگونه خوراک جوانه ی گندم را در منزل تهیه کنیم؟

طرز تهیه خوراک جوانه ی گندم را تهیه کنیم؟

طرز تهیه خوراک جوانه گندم عنوان مطلبیست که در زیر دستور پخت آنرا برایتان قرار داده ایم. در زیر از خواص بیشمار جوانه گندم اطلاعاتی برای افزایش اطلاعات شما آورده شده است.

مواد لازم برای پنج نفر

جوانه ی گندم                                            ۲پیمانه
عدس                                                       ۵/۱ پیمانه
سیب زمینی                                             ۲عدد متوسط
هویج                                                       ۲عدد متوسط
نمک، فلفل قرمز، ادویه کاری، گلپر                 به مقدار دلخواه
پودرآویشن                                                به میزان لازم
زوغن زیتون                                               به میزان لازم

طرز تهیه:
هویج و سیب زمینی ها را به صورت نگینی خورد کرد، عدس و جوانه ی گندم را به همراه آب ، نمک و ادویه جات به آنها اضافه کنید و به مدت ۱:۱۵ ساعت بگذارید با حرارت ملایم بپزند تا خوب جا بیفتد و همراه با روغن زیتون میل کنید.به همین راحتی!

تهیه جوانه گندم:

خریدن جوانه گندم، عدس یا ماش از فروشگاه‌ها راحت‌ترین راه برای استفاده از این جوانه‌های خوشمزه است، اما این کار یک اشکال دارد و آن این که اگر میزان مصرفتان زیاد نباشد و مجبور شوید اضافه جوانه‌ها را در یخچال نگه دارید بعد از چند روز جوانه‌ها پلاسیده و قهوه‌ای رنگ می‌شوند به طوری که رغبت خوردن را از بین می‌برند. پس اگر می‌خواهید آدم‌های اسرافکاری نباشید و همیشه جوانه‌های تازه و خوشرنگ استفاده کنید می‌توانید با کمی همت، خودتان دست به کار تولید آنها شوید.

برای این کار دانه مورد نظر را یک شب قبل در آب خیس کنید و در جای نیمه گرم قرار دهید و روز بعد آنها را آبکش کنید تا آب آنها گرفته شود. پس از آن، دانه‌ها را درون یک شیشه بریزید و پارچه‌ای مرطوب روی آن بکشید و هر صبح و شب، کار آبکش کردن آنها را ادامه دهید. یادتان باشد تمام این مدت ظرف موردنظر باید در جای تاریکی مثل کابینت قرار گرفته باشد. بعد از گذشت ۳ تا ۵ روز دانه‌ها را که حالا جوانه‌های کوچکی زده‌اند از درون کابینت درآورید و پشت پنجره رو به آفتاب قرار دهید. یادتان باشد در این مدت نیز جوانه‌ها همیشه باید مرطوب باشند و هر روز حداقل ۲ بار آبکش شوند. از این مرحله تا تبدیل دانه‌ها به جوانه‌های قابل خوردن حدود ۲ روز زمان نیاز است. پس وقتی جوانه‌ها به اندازه دلخواهتان رسیدند آنها را خوب بشویید و در ظرفی دردار درون یخچال نگه دارید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *