چگونه در زندگی توقعات معقولی داشته باشیم؟

چگونه در زندگی توقعات معقولی داشته باشیم؟

راهکارهایی برای داشتن توقعات معقول

گاهی اوقات توقعات زوجین از یکدیگر در زندگی افزایش پیدا میکند و این افزایش توقعات باعث دلخوری و ناراحتی از یکدیگر می شود و باعث دلخوری و تلخ شدن زندگی افراد می شود.

یکی از مسائلی که همواره می‌تواند رابطه زوج‌ها را با مشکل مواجه کند، مساله انتظارات و توقعات است. افراد معمولا با مجموعه‌ای از فرضیات وارد زندگی مشترک می‌شوند که از نظر خودشان باید دقیقا برآورده شوند. با این‌حال، اگر همسر شما یا هر فرد دیگری هیچ اطلاعی درباره این انتظارات نداشته باشد،

چطور می‌تواند آن‌ها را برآورده کند؟! بسیاری از خانم‌ها معتقدند که همسرشان هرگز نباید روز تولد آن‌ها را فراموش کند و باید هدیه مناسبی برای این روز در نظر بگیرد. در این شرایط، برآورده نشدن این توقع از سوی همسر، باعث ناامیدی و ناراحتی خانم‌ها می‌شود و در ادامه رابطه مشترک را به کشمکش و نزاع دائمی تبدیل می‌کند.

همه افراد متاهل باید به یاد داشته باشند که همسرشان، توانایی «ذهن‌خوانی» ندارد. بنابراین، زوج‌ها باید درباره توقعات و انتظارات خودشان با همدیگر صحبت کنند تا به درک مشترکی از خواسته‌های یکدیگر و توقعات واقع‌بینانه برسند. مشکل دیگری که رابطه زوج‌ها را تیره‌وتار می‌کند، عصبانیت و خشم است.

واقعیت این است که وقتی ما بیش از حد هیجانی می‌شویم، کنترل گفتارمان را از دست می‌دهیم و بحث کردن در این شرایط، نتیجه‌ای جز ناراحتی و تشدید مشکلات ندارد. متخصصان معتقدند که در این شرایط بهتر است چند نفس عمیق بکشید و کمی در سکوت باقی بمانید تا رفتار شما از سطح عقلانی خارج نشود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *