چگونه سوپ تره فرنگی با سیب زمینی ویژه فصل پاییز را تهیه کنیم؟

چگونه سوپ تره فرنگی با سیب زمینی ویژه فصل پاییز را تهیه کنیم؟

 

طرز تهیه سوپ تره فرنگی با سیب زمینی پاییزی

مطلب زیر طرز تهیه یک سوپ پاییزی دیگر را برای شما قرار داده است در زیر نحوه پخت سوپ تره فرنگی با سیب زمینی را برای شما قرار داده ایم در این سوپ عالی همانطور که از نامش مشخص است از تره فرنگی که طعم فوق العاده ای به این سوپ میدهد استفاده شده است امیدوارم که از تهیه این سوپ لذت ببرید.

مواد لازم :
۳ عدد تره فرنگی بزرگ
۲ قاشق غذاخوری کره
۴ فنجان آب مرغ ( یا عصاره سبزیجات برای کسانی که سبزیجات رو ترجیح میدن )
۹۰۰ گرم سیب زمینی خرد شده ( به قطعه های سه سانتیمتری برش بدین )
یک و نیم قاشق چایخوری نمک
مقدار کمی مرزنگوش
نصف قاشق چایخوری آویشن خشک شده
یک عدد برگ بو
یک چهارم فنجان جعفری تازه (خرد شده)
مقدار کمی سس فلفل قرمز تند
فلفل سیاه یا سفید برای مزه دار کردن

 

چگونه سوپ تره فرنگی با سیب زمینی ویژه فصل پاییز را تهیه کنیم؟
تره فرنگی ها رو خوب بشورید. اون ها رو از طول برش داده و دوباره زیر آب بگیرید تا هرگونه گل و لای باقی مونده در داخلشون از بین برود. قسمت های سبز تیره را بریده و دور بریزید. قسمت های سبز روشن و سفید رو با ضخامت ۳٫۵ سانتیمتری ببرید.

یک قابلمه برداشته و در حرارت متوسط کره رو آب کنین. تره فرنگی های خرد شده رو اضافه کرده و خوب هم بزنید تا با کره پوشیده شوند. درب قابلمه رو گذاشته و حرارت رو کم کرده و  برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا موقعی که تره فرنگی ها نرم بشن. چک کنین که تره ها نسوزن و قهوه ای رنگ نشوند.

عصاره مرغ، سیب زمینی، برگ بو، مرزنگوش، آویشن و یه قاشق چایخوری نمک رو به قابلمه اضافه کنید. حرارت رو زیاد کرده تا جوش بیاد، بعد حرارت رو کم کرده تا برای ۲۰ دقیقه بجوشه تا سیب زمینی ها خوب بپزند.

از یه گوشت کوب برقی یا معمولی استفاده کنید تا نصف سوپ حالت غلیظ پیدا کنه و اگر دوست دارید سوپی یکدست داشته باشید همه اون رو با گوشت کوب مخلوط کنید. جعفری رو بهش اضافه کنید و چند دقیقه بیشتر بذارید تا کاملا بپزد. مقدار کمی سس فلفل و فلفل سیاه اضافه کنید تا مزه دار شود. در آخر هم نمک بریزید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.